"Marketerzy ze wszystkich branż ostrożniej planowali budżety reklamowe w pierwszym kwartale 2013 roku, jednak dla rynku najistotniejsze były redukcje wydatków w sektorze telekomunikacyjnym oraz cięcia budżetów sektora dóbr szybko zbywalnych" - podał Starlink, cytowany przez „Rzeczpospolitą".

Całorocznie dom mediowy zakłada spadek reklamowego rynku o 4,5 proc., czyli do 7,41 mld zł.

Jedynym medium, gdzie wydatki na reklamę wzrosły - o 7,7 proc. r/r do 351,7 mln zł - był internet.

>>> Czytaj też: Cena to podstawowa broń w walce o pozycję na rynku

Reklama

"Spadki dotknęły przede wszystkim ogólnopolskich stacji, cztery największe anteny straciły łącznie 14,5 proc. przychodów z reklam, jednak nie ominęły też mniejszych stacji ogólnopolskich. TV4, TVN7, TV Puls straciły 3 proc. przychodów reklamowych, ale zwiększyły swój udział w rynku reklamy telewizyjnej z 6 pro. do 7 proc. W tym czasie stacje tematyczne i niszowe umocniły swoją pozycję zwiększając przychody reklamowe o 13,9 proc. Tym samym ich udział w przychodach całej telewizji wzrósł z 21 proc. do 25,8 proc." - wskazuje raport Starlink.

Tymczasem reklama radiowa skurczyła się o 3,9 proc. do 127,2 mln zł, wydatki na reklamę w magazynach spadły o 16,3 proc. do 120,3 mln zł, a w gazetach o 24 proc. do 75,7 mln zł. Reklama zewnętrzna straciła rok do roku 16,2 proc. wartości (wydatki sięgnęły 96,6 mln zł), a reklama kinowa: 13,3 proc. i wyniosła 22,8 mln zł.

>>> Czytaj też: Celebryta w reklamie nie gwarantuje sukcesu