Debiut uzależnia od warunków rynkowych oraz spełnienia wymogów formalnych (projekt emisyjny został już złożony).

"Zbudowaliśmy spółkę dysponującą silną flotą 20 samolotów i mającą pozycję eksperta lotniczego w regionie Wspólnoty Niepodległych Państw. Mając na uwadze dobre perspektywy rysujące się przed rynkiem leasingu samolotów, zwłaszcza w regionie WNP, analizujemy różne możliwości pozyskania kapitału, aby z powodzeniem realizować naszą strategię" - powiedział prezes spółki Gediminas Ziemelis.

AviaAM Leasing działa przede wszystkim na rynku rosyjskim oraz w krajach WNP, gdzie jest jedną z najważniejszych spółek zajmujących się leasingiem używanych samolotów wąskokadłubowych i regionalnych.

"Warszawa jako centrum finansowe regionu jest odpowiednim miejscem do przeprowadzenia ewentualnej oferty publicznej, potwierdzają to przykłady kilku innych litewskich spółek notowanych na GPW" - powiedział Ziemelis.

Reklama

Prospekt emisyjny został złożony do Litewskiego Banku Centralnego 10 maja 2013 roku.

"Decyzja o przeprowadzeniu oferty oraz wprowadzeniu akcji do obrotu na giełdę w Warszawie uzależniona jest od warunków rynkowych oraz spełnienia wymogów formalnych, w tym od zatwierdzenia prospektu przez litewskiego nadzorcę rynków finansowych oraz notyfikacji polskiej Komisji Nadzoru Finansowego" - czytamy dalej w komunikacie.

Rubicon Partners pełni funkcję doradcy finansowego, a ING Securities pełni funkcję głównego menedżera oferty i oferującego, podano także.

W portfelu Grupy znajduje się obecnie 20 maszyn (w tym jeden we współwłasności): cztery Boeingi 737-300, sześć Boeingów 737-500, jeden Boeing 757-200 i dziewięć Bombardierów CRJ200. Większość z nich jest wyleasingowana pięciu liniom lotniczym z Rosji, Tadżykistanu, Kazachstanu, Litwy oraz Włoch.

"Połączenie obecności na rynkach WNP ze specjalizacją w używanych samolotach wąskokadłubowych i regionalnych stanowi atrakcyjną niszę, w której AviaAM Leasing zajmuje silną pozycję rynkową" - podkreśla firma.

Strategia Grupy zakłada dalszy rozwój floty, w szczególności dzięki wykorzystaniu pojawiających się okazji rynkowych nakierowanych na uzyskiwanie wysokich stóp zwrotu z inwestycji.

W 2012 roku Grupa zanotowała skonsolidowane przychody na poziomie 60,2 mln USD, a zysk netto na poziomie 19,6 mln USD. W ubiegłym roku 52% przychodów pochodziło z leasingu samolotów, a pozostałe 48% ze sprzedaży samolotów.