Dzisiaj dziennik finansowy „The Wall Street Journal” jest kupowany na całym świecie. Nowojorskie wydanie publikowane jest równolegle z europejskimi i azjatyckimi. Według danych Alliance for Audited Media z marca 2013 r., codziennie w obiegu jest 2,4 mln kopii tej gazety (w tym 900 tys. cyfrowych subskrypcji) – co odpowiada liczbie jednej czwartej mieszkańców Nowego Jorku. Takich wyników nie osiąga nawet „The New Jork Times” czy „USA Today”, które docierają w dni powszednie do 1,7-1,8 mln ludzi.

Pierwsze wydanie "The Wall Street Journal" ukazało się w 1889 roku. Jednak historia gazety zaczyna się kilka lat wcześniej, w momencie, gdy trzej reporterzy, którzy odeszli z agencji prasowej Kiernan News Agency, zaczęli samodzielnie świadczyć swoje "usługi prasowe" dla domów inwestycyjnych zlokalizowanych wzdłuż Wall Street. Ich biznesowe i gospodarcze newsy przesyłane telegrafem, dostarczali klientom kurierzy.

Nowy biznes firmy Dow Jones & Company miał stać się po latach legendą, a jego pierwsza siedziba mieściła się przy Wall Street 15, tuż obok nowojorskiej giełdy. I w tym samym budynku, co siedziba byłego pracodawcy, a nowego rywala trzech, początkujących na własnym gruncie dziennikarzy – pisze portal "Talking Biz News".

Byli to Charles Dow i Edward Jones, którzy przed przybyciem do Nowego Jorku zdobyli doświadczenie w "The Providence Journal" oraz Charles Bergstresser, ich nowy kolega, poznany w Kiernan News Agency.

Reklama

Dziś autorski projekt tej trójki - „The Wall Street Journal” - wydawany jest 6 dni w tygodniu, nadal przez Dow Jones & Company, choć obecnie spółka należy do News Corporation. Wydanie papierowe dziennika trzydzieści pięć razy zostało odznaczone nagrodą Pulitzera, w tym w 2007 roku za artykuły na temat negatywnych skutków boomu w chińskiej gospodarce.

Największym konkurentem gazety jest brytyjski "Financial Times".