Unilever postanowił przenieść produkcję musztardy, majonezu i innych przypraw do wschodniej Francji - poinformował rzecznik firmy Alexis Volanov. Amora Maille wyjaśniła w piątkowym oświadczeniu, że produkcja w Dijon zawsze była trudna ze względu na lokalizację fabryki w centrum miasta.

Przeprowadzka będzie zakończona do konca 2009 r i oznacza likwidację 265 miejsc pracy w fabryce i laboratorium. Holenderski Unilever, drugi co do wielkości na świecie producent żywności, jeszcze w 2007 r. ogłosił likwidację 20 tys. miejsc pracy, głównie w Europie.

Cytowani przez Bloomberga klienci francuskich supermarketów uznali, że choć pewnie smak musztardy się nie zmieni, to jednak decyzja Unilever to wstyd dla firmy, bo musztarda z Dijon powinna być produkowana w Dijon.

Produkcja w zakładzie w Dijon spadła od 2002 r. o 42 proc., poinformowała Amora Maille. Francuski popyt na musztardę spadł o 5 procent, a na majonez - o 9 proc. od 2003. Sprzedaż spadła o 20 proc. w tym czasie, bo konsumenci wybierali tańsze produkty. Unilever, podobnie jak jego amerykański konkurent Procter & Gamble Co., musi borykać się ze spadkiem sprzedaży w zachodniej Europie, ponieważ rosnące ceny żywności powodują, że klienci kupują tańsze towary.
Reklama
Przepis na musztardę z Dijon pochodzi z połowy 19 wieku. Większość gorczycy używanej do wyrobu musztardy jest importowana, głównie z Kanady.