Reklama

Zysk operacyjny wyniósł 5,67 mln zł wobec 3,42 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 49,13 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 39,74 mln zł rok wcześniej.

W I-II kw. 2021 r. spółka miała 8,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 0,86 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 94,88 mln zł w porównaniu z 77,99 mln zł rok wcześniej.

W I półr. 2021 r. polski producent ekskluzywnej bielizny damskiej zanotował zysk operacyjny na poziomie 8,7 mln zł (wzrost o 400% r/r), EBITDA 16,9 mln zł (wzrost o 550% r/r) natomiast skonsolidowane przychody wzrosły o 21,7% do 94,9 mln zł. Najlepsza w historii jest również sytuacja finansowa Grupy E&H. Na koniec pierwszego półrocza br. spółka nie posiadała długu netto, a jej środki pieniężne wyniosły rekordowe 13,8 mln zł, (wzrost o 518% r/r), podała spółka w osobnym komunikacie.

"Praca, którą wykonaliśmy w zeszłym roku, jeśli chodzi o optymalizację i reorganizację biznesu grupy Esotiq & Henderson przynosi owoce. Udało nam się osiągnąć wyraźnie lepsze wyniki pierwszego półrocza w porównaniu do ubiegłego roku, pomimo tego, iż w styczniu br. mieliśmy lockdown. Utrzymaliśmy dobry poziom sprzedaży internetowej przy jednoczesnym zwiększeniu o ponad 33-38% r/r sprzedaży w salonach własnych i franczyzowych, które odpowiadają za ponad 60% sprzedaży ogółem. Pomimo rekordowych zysków pierwszego półrocza na kolejne kwartały patrzymy z umiarkowanym optymizmem, głównie z uwagi na możliwe lokalne lockdowny oraz rosnące problemy logistyczne z Azją" - powiedział prezes Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie. .

Dodał, iż grupa E&H zamierza utrzymać pozycję lidera jeśli chodzi o sprzedaż bielizny w kraju. "Duży nacisk położymy też na dalszy rozwój kanału e-commerce oraz zabezpieczenie i dywersyfikację łańcucha dostaw, a także optymalizację wielkości zamówień i zapasów towarów" - powiedział Skrzypek.

Na koniec I półrocza 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18,77 tys. m2 (-1% r/r). Sieć marki Esotiq liczyła 307 salonów, w tym 243 franczyzowych oraz 64 własnych.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-II kw. 2021 r. wyniósł 9,1 mln zł wobec 1,75 mln zł zysku rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

(ISBnews)