Zysk operacyjny wyniósł 12,98 mln zł wobec 22,73 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 27,84 mln zł wobec 37,92 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 241,79 mln zł w 2022 r. wobec 205,85 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Za Grupą Esotiq&Henderson bardzo udany rok. Zanotowaliśmy najwyższą sprzedaż w historii utrzymując marżę brutto na sprzedaży na wysokim 63% poziomie. W IV kwartale ub.r. wspomagaliśmy naszą sprzedaż kampaniami telewizyjno-internetowymi oraz licznymi akcjami promocyjnymi, znacznie zwiększyliśmy sprzedaż poprzez kanały e-commerce a także zwiększyliśmy grono lojalnych klientek. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, również w ostatnich trzech miesiącach 2022 r. zmagaliśmy z rosnącymi kosztami odsetkowymi związanymi z obsługą długu, kosztami utrzymania salonów, a także z presją płacową motywowaną wysoką inflacją. Najnowsze odczyty GUS mówią o spadku sprzedaży detalicznej w Polsce w I kwartale br. o 3,5%. Grupa EAH rośnie jednak dalej, nie widzimy tak dużego spowolnienia. Dobrze radzimy sobie też z łańcuchami dostaw, zwiększyliśmy poziom zapasów i mamy w pełni zatowarowane salony. W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku nasza sprzedaż wzrosła o ok. 20% rdr przy utrzymaniu marży brutto na sprzedaży na poziomie 62%, co daje podstawy do optymizmu na kolejne kwartały" - powiedział prezes Esotiq & Henderson Krzysztof Jakubowski, cytowany w komunikacie.

Spółka podkreśliła, że zamknęła 2022 r. najwyższymi przychodami w historii, utrzymując marżę brutto na sprzedaży na poziomie 63%. Na koniec 2022 roku Grupa posiadała 295 salonów o łącznej powierzchni 18.241 m2, a liczba lojalnych uczestniczek Esotiq Club liczyła ok. 1,4 mln. Grupie udało się również zwiększyć sprzedaż internetową w IV kw. 2022 o 52% r/r.

Spółka wskazała, że na koniec 2022 r. w Polsce sieć sprzedaży detalicznej Esotiq liczyła 274 salonów, w tym 208 stanowiły salony franczyzowe a 66 salony własne. Spółka posiada ponadto 2 salony własne w Niemczech oraz 19 salonów franczyzowych na wschodzie i południu Europy.

W 2022 r. w sklepach franczyzowych zrealizowano 42% ogółu sprzedaży, w salonach własnych 23%, w kanale hurtowym i multibrandowym 19%, a w internecie 17%. Całkowita powierzchnia sprzedażowa Esotiq w stosunku do ub.r. zmniejszyła się o 2% i wynosiła 18 241 m2 (spadek o 506 m2 ze względu na tymczasowe zamknięcie części salonów na Ukrainie oraz zakończenie handlu w Rosji). W Polsce powierzchnia salonów własnych wzrosła o 206 m2, a franczyzowych zmniejszyła się o 643 m2. Sprzedaż hurtowa i poprzez punkty multibrandowe jest obecnie realizowana w Polsce, Bułgarii, Cyprze, Czechach, Grecji, Francji, Kazachstanie, Litwie, Łotwie, Malcie, Portugalii, na Bałkanach, Słowacji, Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech, podano.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 7,79 mln zł wobec 17,38 mln zł zysku rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

(ISBnews)