"Chcemy rozwijać transport intermodalny, jako najbardziej perspektywiczny segment naszej działalności. Bardzo ważnym elementem w tej działalności jest sieć terminali zlokalizowanych w strategicznych miejscach w Polsce. Dlatego współpracujemy z miastem przy analizie studium wykonalności terminalu intermodalnego w Zduńskiej Woli. Nie rozważamy tam inwestycji kapitałowej, ale dzięki naszemu know-how, wiodącej pozycji na rynku przewozów w Polsce możemy zostać partnerem tego przedsięwzięcia będąc jego operatorem" - powiedział ISBnews Purwin.

Ostatnio PKP Cargo podało, że planuje objęcie do 50 proc. udziałów w spółce Pol-Miedź Trans (PMT), należącej w całości do KGHM Polska Miedź. Ponadto podpisało z European Rail Freight II S.à r.l list intencyjny w sprawie potencjalnego nabycia 100% udziałów w spółce CTL Logistics, a także podpisało wstępne porozumienie w sprawie potencjalnego nabycia 100% udziałów w czeskiej spółce Advanced World Transport (AWT).

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

>>> Czytaj też: PKP Cargo podpisało list intencyjny ws. przejęcia 100% CTL Logistics

Reklama