Inna spółka, Magna, nie została ukarana grzywną, ponieważ ujawniła Komisji oba nielegalne porozumienia.

Magna z siedzibą w Kanadzie i Brose z siedzibą w Niemczech utworzyły kartel dotyczący dostawy modułów drzwiowych i regulatorów okien do określonego modelu samochodu grupy Daimler.

Magna brała udział w odrębnym bilateralnym kartelu ze spółką Kiekert z siedzibą w Niemczech, dotyczącym dostaw części do samochodów grupy BMW i grupy Daimler. Wszystkie trzy firmy potwierdziły, że uczestniczyły w niedozwolonych porozumieniach.

Trzej dostawcy wyposażenia samochodowego, o których mowa w tej decyzji, wymieniali poufne informacje handlowe. Koordynacja odbywała się poprzez spotkania, rozmowy telefoniczne lub e-maile.

Reklama

Wiceprzewodnicząca KE Margrethe Vestager, odpowiedzialna za politykę konkurencji, poinformowała, że firmy utworzyły kartele, aby zwiększyć zyski ze sprzedaży. Wskazała, że zaszkodziło to europejskim konsumentom i niekorzystnie wpłynęło na konkurencyjność na rynku motoryzacyjnym.

„Komponenty takie jak moduły drzwi, regulatory okien i systemy zatrzasków są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania samochodów, zapewniają ochronę przed urazami oraz zapewniają bezpieczeństwo i komfort" - wskazała.

Z Brukseli Łukasz Osiński (PAP)

luo/ akl/