Niemiecka centrala zdecydowała, że terminal w stolicy Małopolski zostanie pośrednikiem w obsłudze handlu południa Europy z Rosją. Niewielkie transporty towarów, m.in. z Czech, Austrii, Włoch, Bułgarii i Rumunii, będą transportowane z Krakowa tirami do Moskwy. Tam rosyjski oddział DB Schenker posiada swój największy na tamtym rynku terminal Lwowskij, który obsługuje 5 tys. palet dziennie.
Segment drobnicowy zakłada przewożenie w jednym transporcie kilku partii ładunkowych zleconych przez różnych nadawców. Usługa wystartowała w Krakowie na razie na próbę miesiąc temu. Jak twierdzi odpowiedzialny za pion logistyczny w DB Schenker Polska Jacek Pardel, w 2013 r. z Krakowa ma wyjeżdżać w tygodniu minimum sześć transportów drogowych.
DB Schenker Polska przetransportował w ubiegłym roku prawie 10 mln przesyłek. Podawane przez polski oddział DB Schenker przychody ze sprzedaży to prawie 1,3 mld zł, a zysk netto – 59 mln zł.
Reklama