"Na tej linii ruch pociągów odbywa się z prędkością 40-50 km/h. Po modernizacji uzyskamy efekt w postaci podniesienia prędkości do 100 km/h prędkości docelowej" - powiedział prezes kolejowej spółki.

Prace na trasie Dobre Miasto - Orneta zaplanowano na lata 2020-2021. W następnym etapie - w latach 2022-2023 - zaplanowano kontynuowanie przebudowy trasy z Ornety w kierunku Pieniężna.

"Poza dużymi projektami inwestycyjnymi PKP Polskie Linie Kolejowe na bieżąco prowadzą prace, które przywracają dobre parametry linii kolejowych. Uzyskiwane efekty pozwalają na utrzymanie rozkładu jazdy i dobre podróże pasażerskie oraz sprawny przewóz towarów" - powiedział Merchel.

Prace na trasie Dobre Miasto - Orneta obejmą wymianę torów i roboty na 38 obiektach inżynieryjnych - przepustach, wiaduktach i mostach.

Reklama

Remont trasy Dobre Miasto - Orneta jest kontynuacją prac PLK związanych z poprawą dostępności do kolei w północno-zachodniej części województwa warmińsko-mazurskiego. Obecnie zaawansowane roboty są na odcinku Olsztyn Główny - Olsztyn Gutkowo, gdzie wymieniane są tory i budowane nowe przystanki. W sierpniu planowany jest powrót pociągów na trasę. Na dalszy odcinek Olsztyn Gutkowo - Dobre Miasto trwa postępowanie przetargowe; chodzi o wyłonienie wykonawcy projektu i robót budowlanych.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski

pif/ pad/