Koleje Mazowieckie odebrały pierwsze Impulsy. Już dzś ruszają w trasę
W poniedziałek 8 czerwca na Dworcu Wschodnim w Warszawie odbyło się uroczyste przekazanie pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 45 WE Impuls.
W poniedziałek 8 czerwca na Dworcu Wschodnim w Warszawie odbyło się uroczyste przekazanie pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 45 WE Impuls.
1
Każdy z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych 45 WE Impuls ma po 206 miejsc siedzących w układzie otwartym oraz po 325 miejsc stojących.
fot. (cat) PAP/Leszek Szymański
PAP / Leszek Szymański
2
Dla pasażerów nowych Impulsów przewidziano szereg udogodnień, tj. klimatyzacja, wi-fi, gniazdka elektryczne, system informacji pasażerskiej oraz intercom. Przewidziano także dodatkową przestrzeń na większy bagaż.
fot. (cat) PAP/Leszek Szymański
PAP / Leszek Szymański
3
Duży nacisk położono na dostosowanie pojazdów do potrzeb osób niepełnosprawnych, stąd oprócz specjalnie przystosowanych miejsc dla pasażerów poruszających się na wózkach inwalidzkich, do dyspozycji będą urządzenia ułatwiające wjazd do pociągu oraz specjalnie przystosowane toalety. W pojazdach znajdują się także przewijaki.
fot. (cat) PAP/Leszek Szymański
PAP / Leszek Szymański
4
Prezes Kolei Mazowieckich Artur Radwan podczas uroczystego przekazanie pierwszych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii 45 WE Impuls, które odbyło się, 8 bm. na Dworcu Wschodnim w Warszawie.
fot. (cat) PAP/Leszek Szymański
PAP / Leszek Szymański
5
Przekazywane dzisiaj Impulsy to pierwsze pociągi polskiej produkcji w pełni zgodne z TSI, czyli Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności, spełniające najnowsze, restrykcyjne przepisy obowiązujące w Unii Europejskiej – powiedział Zbigniew Konieczek, Prezes Zarządu NEWAG S.A. - Jakość, dbałość o komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, zarówno pasażerów, jak i obsługi, to w Newagu najwyższe priorytety – dodał.
fot. (cat) PAP/Leszek Szymański
PAP / Leszek Szymański
6
Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h. Umowa na dostawę Impulsów została podpisana z firmą NEWAG S.A. 28 listopada 2014 r. Koszt inwestycji to 257 mln zł brutto, z czego 82 mln zł stanowią środki pozyskane z Unii Europejskiej.
fot. (cat) PAP/Leszek Szymański
PAP / Leszek Szymański
7
Toaleta w elektrycznym zespole trakcyjnym serii 45 WE Impuls
fot. (cat) PAP/Leszek Szymański
PAP / Leszek Szymański
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję