Pracowali nad nią ponad 30 lat. Oto HondaJet - awionetka za 4,5 mln dolarów
Japońska Honda Motor zrealizowała największe marzenie swojego założyciela Soichiro Hondy. W czwartek 23 kwietnia w przestworza wzbił się HondaJet - samolot dyspozycyjny wart 4,5 mln. Nad tą maszyną Japończycy pracowali ponad 30 lat. Teraz czekają na certyfikację federalnego urzędu lotnictwa, która umożliwi sprzedaż samolotu na terenie Stanów Zjednoczonych.
Japońska Honda Motor zrealizowała największe marzenie swojego założyciela Soichiro Hondy. W czwartek 23 kwietnia w przestworza wzbił się HondaJet - samolot dyspozycyjny wart 4,5 mln. Nad tą maszyną Japończycy pracowali ponad 30 lat. Teraz czekają na certyfikację federalnego urzędu lotnictwa, która umożliwi sprzedaż samolotu na terenie Stanów Zjednoczonych.
1 Swój dziewiczy lot HondaJet odbył już w 2003 roku. W 2005 roku samolot zadebiutował na targach lotniczych. Z kolei w 2006 roku Honda otworzyła swój lotniczy oddział Honda Aircraft. Od tego czasu japoński producent otrzymał już 100 zamówień na swój samolot.
Bloomberg / Akio Kon
2 Kadłub awionetki wykonano z materiałów kompozytowych, a skrzydła ze strukturalnie wzmocnionych pojedynczych arkuszy aluminium. Silnik, który również został wyprodukowany przez Hondę, wyposażony został w pojedynczy wentylator, sprężarkę oraz dwustopniowe turbiny.
Bloomberg / Akio Kon
3 Najbardziej interesującym rozwiązaniem konstrukcyjnym inżynierów Hondy jest umieszczenie silników samolotu nad skrzydłami samolotu, a nie pod nimi. Dzięki temu w kabinie maszyny panuje mniejszy hałas i jest w niej zdecydowanie więcej miejsca.
Bloomberg / Akio Kon
4 Prezes Honda Aircraft Michimasa Fujino podkreśla, że projekt samolotu zainspirowany jest wyglądem... pary butów zaprojektowanych przez Salvatore Ferragano, które Fujino zobaczył podczas swojego pobytu na Hawajach.
Bloomberg / Akio Kon
5 Prezes Honda Aircraft podkreśla również, że jedną z największych zalet HondaJet jest niskie zużycie paliwa. To właśnie czynnik ekonomiczny ma być gwarancją rynkowego sukcesu produkowanego w Stanach Zjednoczonych samolotu.
Bloomberg / Akio Kon
6 HondaJet w ciągu najbliższych kilku miesięcy ma otrzymać ostateczną certyfikację federalnego urzędu lotnictwa. Dzięki niej, kosztujący 4,5 mln dolarów samolot trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Europie. W cierpliwość muszą się natomiast uzbroić klienci z Azji. Michimasa Fujino podkreśla, że samolot Hondy trafi na ten rynek nie wcześniej niż za pięć lat.
Bloomberg / Akio Kon
7 Honda HA-420 HondaJet to pierwszy samolot opracowany przez koncern Honda Motor Company. Marzenie o wejściu na globalny rynek lotniczy w głowie założyciela japońskiej firmy Soichiro Hondy pojawiło się już ponad 70 lat temu. Zostało jednak zrealizowane dopiero 25 lat po jego śmierci.
Bloomberg / Akio Kon
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję