"Do końca przyszłego roku powinniśmy odebrać wszystkie 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych Flirt. Będziemy się starali, żeby dwa pierwsze pociągi, które już odebraliśmy, wyjechały na trasy w październiku" - powiedział Chraniuk.

PKP Intercity odebrało dwa z 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych typu Flirt w połowie września.

Reklama

Dwanaście zamówionych Flirtów to część największego w historii spółki programu inwestycyjnego "PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji". Pojazdy te produkowane są w siedleckiej fabryce Stadlera. Przetarg na dostarczenie nowych składów ogłoszono w 2017 r., a umowę w tej sprawie podpisano w 2019 r.

Jak wcześniej informował przewoźnik, Flirty uzupełnią ofertę Intercity na liniach: Szczecin – Poznań – Łódź – Lublin; Szczecin – Poznań – Łódź – Kraków; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Kraków; Gdynia – Bydgoszcz – Łódź – Katowice; Olsztyn – Warszawa – Kraków; Olsztyn/Białystok – Warszawa – Częstochowa – Bielsko Biała/Racibórz.

Nowe Flirty mają m.in.: klimatyzację, gniazdka elektryczne, wzmacniacze sygnału GSM/LTE, bezprzewodowy internet, dedykowane miejsca na rowery, a także część gastronomiczną. Są też dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Nowe składy mają 294 miejsca 2. klasy i 60 miejsc 1. klasy.

PKP Intercity posiada obecnie 20 składów EZT typu Pendolino, 20 składów typu Dart (zbudowanych przez Pesę) i 20 składów typu Flirt. Te ostatnie zbudowane zostały przez Stadlera.(PAP)

autor: Łukasz Pawłowski