Zysk operacyjny wyniósł 7,31 mln zł wobec 10,12 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 151,97 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 132,91 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-II kw. 2017 r. spółka miała 8,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 12,41 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 324,98 mln zł w porównaniu z 265,89 mln zł rok wcześniej.


"Zwiększenie sprzedaży z 266 mln zł w pierwszym półroczu ubiegłego roku do obecnego poziomu 325 mln zł wynikało przede wszystkim z wyższego poziomu cen sprzedaży produktów masowych oraz większego wolumenu sprzedaży. Skutecznie wykorzystaliśmy także sytuację na rynku olejów naturalnych i ich pochodnych, których ceny na początku roku 2017 osiągnęły historyczne maksima wobec cen na przestrzeni ostatnich sześciu lat. Dzięki zastąpieniu tych surowców tańszym alkoholem syntetycznym oraz elastyczności naszych wytwórni, byliśmy w stanie sprostać cenowym oczekiwaniom klientów i zaoferować konkurencyjny produkt" - czytamy w liście zarządu do akcjonariuszy.

Spółka podała, że główny wpływ na zyski Grupy w I półr. miała trudna i dynamiczna sytuacja na rynku surowców.

"Z jednej strony mieliśmy do czynienia z niestabilną sytuacją cenową oleju z ziaren palmowych. Z drugiej strony na dość wysokim poziomie utrzymywały się notowania etylenu, bazowego składnika kluczowego dla surfaktantów surowca, jakim jest tlenek etylenu. Ceny etylenu dopiero pod koniec II kwartału zaczęły nieco spadać. Dodatkowo, silna konkurencja utrzymała poziom cenowy, co spowodowało, że ceny sprzedawanych produktów nie zawsze odzwierciedlały stosunkowo wysokie ceny surowców. Mamy nadzieję, że stopniowa stabilizacja cen rynkowych oraz poprawianie się sytuacji na rynku surowców w dłuższej perspektywie będzie miało pozytywne odzwierciedlanie w wynikach finansowych Grupy" - czytamy dalej. 
PCC Exol  - chcąc uatrakcyjnić ofertę, wraz z początkiem tego roku postawił na rozwój nowej grupy produktowej, skierowanej do przemysłu farmaceutycznego. Produkty te znajdują szerokie zastosowanie również w produkcji przemysłowej, spożywczej oraz medycznej. Ponadto spółka wzbogaciła ofertę o kolejne produkty zarówno w grupie surfaktantów do zastosowań przemysłowych, jak też do zastosowań w kosmetyce i detergentach, jednocześnie zwiększając przychody ze sprzedaży w obu tych grupach. 


"Sześć miesięcy br. zamknęliśmy zyskiem EBITDA w kwocie 19,6 mln zł oraz zyskiem netto w wysokości 8,5 mln zł. Na obu poziomach zysków odnotowaliśmy spadek, odpowiednio 18,8% i 31,8% w odniesieniu do roku ubiegłego. Marża na sprzedaży wyniosła 42,9 mln zł i była o 3,6 mln zł niższa niż w ubiegłym roku. Należy przy tym podkreślić, że w pierwszym półroczu 2016 roku Grupa wygenerowała historycznie najwyższe wyniki, ustanawiając jednocześnie bardzo wysoką bazę porównawczą" - podsumowano.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-II kw. 2017 r. wyniósł 7,98 mln zł wobec 13,55 mln zł zysku rok wcześniej.

PCC Exol jest największym producentem środków powierzchniowo czynnych (surfaktantów) w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W swojej ofercie Grupa PCC Exol posiada ok. 160 produktów i 300 formulacji wykorzystywanych w różnorodnych gałęziach przemysłu. PCC Exol jest jedynym producentem surfaktantów anionowych i niejonowych w Polsce. Od sierpnia 2012 r. akcje spółki są notowane na rynku podstawowym warszawskiej giełdy.

(ISBnews)