Zysk netto Esotiq & Henderson wyniósł 0,89 mln zł w II kw. 2017 r.



Warszawa, 28.09.2017 (ISBnews) - Esotiq & Henderson odnotował 0,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 0,43 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 1,19 mln zł wobec 0,62 mln zł straty rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 41,47 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 33,86 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2017 r. spółka miała 0,13 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 3,36 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 79,19 mln zł w porównaniu z 63,51 mln zł rok wcześniej.

"Skonsolidowana sprzedaż odzieżowej grupy z Gdańska w pierwszej połowie roku wzrosła o 24,7% do 79,2 mln zł, z czego 71,8 mln zł przypadało na spółkę matkę (+28,6%). Wynik operacyjny grupy po I półroczu wyniósł +0,1 mln zł, a spółki matki aż 4,7 mln zł. Wynik netto grupy w I półroczu 2017 wyniósł -0,1 mln zł, a jednostkowy zysk netto wyniósł 4,1 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio -3,4 mln zł i +0,8 mln zł" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

W II kwartale 2017 r. przychody spółki matki wyniosły 37,8 mln zł w wyniku wysokiego wzrostu sprzedaży w sklepach porównywalnych i rozwoju sieci. Spółka matka utrzymała marżę brutto na poziomie 62% w II kw.

Powierzchnia handlowa grupy na koniec II kw. 2017 r. wzrosła o 7% r/r. Salonów marki Esotiq, w Polsce i za granicą, było 276 (o 10 więcej niż rok wcześniej). Sprzedaż w sklepach porównywalnych marki Esotiq w Polsce w II kw. wzrosła o 14,6%, a w I połowie roku o 16,1%, podano także.

"Ogromne znaczenie miało tu poszerzenie asortymentu oraz zarządzenie akcjami promocyjnymi, zarówno w salonach, jak i w internecie. Dzięki temu bardzo szybko rośnie grupa naszych lojalnych klientek. W programie Esotiq Club na koniec I półrocza mieliśmy już 0,7 mln zarejestrowanych osób, prawie o 40% więcej niż przed rokiem. To głównie te klientki zwiększały frekwencję w sklepach" - skomentował prezes Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie.

Przychody internetowego sklepu marki Esotiq w Polsce w II kwartale 2017 wyniosły 1,1 mln zł i były wyższe o 170% r/r.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 4,09 mln zł wobec 0,82 mln zł zysku rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

(ISBnews)