Polska w ciągu roku spadła o jedną pozycję w rankingu marek narodowych - na 27. miejsce, wśród 50 państw, uwzględnionych w rankingu najnowszego badania Anholt-GfK Nation Brands IndexSM (NBISM). Na 1. miejsce w rankingu (z 2.) awansowały Niemcy.

"Spadek globalnego postrzegania reputacji Stanów Zjednoczonych sprawił, że na czołowe miejsce rankingu najnowszego badania Anholt-GfK Nation Brands IndexSM (NBISM) wysunęły się Niemcy, a Francja awansowała od razu na miejsce drugie. Wielka Brytania odzyskała pozycję, którą w roku ubiegłym straciła w wyniku głosowania za Brexitem, plasując się na miejscu trzecim, natomiast Japonia po raz pierwszy wskoczyła do pierwszej piątki, dzieląc miejsce z Kanadą" - czytamy w komunikacie.

W ramach tego przeprowadzanego raz do roku badania GfK dokonuje pomiaru wizerunku 50 krajów w kategoriach Governance, People, Culture, Immigration-Investment, Exports, Tourism. Próbę stanowi 20 185 osób w wieku +18 lat w 20 krajach. Tegoroczne badanie zrealizowano w dniach 7-25 lipca 2017 roku. 50 krajów, które brały udział w badaniu, podzielone według regionów.

>>> Czytaj też: Niesolidny jak Niemiec. Upada mit germańskiej odpowiedzialności