Jak podaje Chińskie Stowarzyszenie Producentów Motoryzacyjnych we wrześniu po raz pierwszy w historii ChRL sprzedano 1 mln 15 tysięcy aut. Ich sprzedaż wzrosła aż o 84 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Razem z samochodami ciężarowymi i autobusami liczba sprzedanych pojazdów wyniosła 1 mln 330 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 78 proc.

Fritz Henderson, dyrektor generalny General Motors, potwierdza, że popyt na chińskim rynku motoryzacyjnym utrzymuje się dzisiaj na bardzo wysokim poziomie. Co więcej, przewiduje on, iż boom w branży samochodowej nie jest przypadkowy i będzie nadal się rozwijał. GM, największy producent samochodów w Chinach, sprzedał od stycznia do września prawie 1,3 miliona sztuk. Tym samym osiągnął już zaplanowaną sprzedaż na cały 2009 rok.

Chłonność chińskiego rynku na samochody może jednak doprowadzić do wzrostu zapotrzebowania na energię i surowce niezbędne do ich produkcji. Rząd obawia się, że będzie zmuszony do podjęcia działań zmierzających do ograniczenia popytu.