Narastająco w styczniu-lutym br. przychody grupy spadły o 2,4 proc. do 108,96 mln zł.

"Ujemna dynamika skumulowanych skonsolidowanych przychodów spowodowana była głównie sprzedażą przez emitenta spółki zależnej Eurotech Leisure Ltd. w sierpniu 2009 roku. Pomijając przychody osiągnięte przez Eurotech Leisure Ltd. w przychodach skonsolidowanych w ubiegłym roku, grupa zanotowałaby wzrost skumulowanej sprzedaży za okres marzec 2010 – luty 2011 w wysokości 13,9 proc." - głosi komunikat.

Jednostkowe wyniki sprzedaży Euromark Polska w lutym 2011 roku wyniosły 8,45 mln zł i były wyższe o 2,9 proc. w ujęciu rocznym. Narastająco, jednostkowe wyniki sprzedaży osiągnięte w okresie marzec 2010 - luty 2011 roku wyniosły 102,91 mln zł, co oznacza wzrost o 14,6 proc. r/r.

"Na tle znacznego i zadowalającego wzrostu sprzedaży skumulowanej w okresie marzec 2010 – luty 2011, wzrost sprzedaży za luty 2011 roku można uznać za umiarkowany w porównaniu do sprzedaży zrealizowanej w lutym 2010 roku. Jednakże jest to zgodne z przewidywaniami emitenta, ponieważ wyniki sprzedaży za luty ubiegłego roku były szczególnie zadowalające ze względu na panujące wówczas warunki pogodowe tj. niską temperaturę oraz intensywne opady śniegu" - komentuje spółka.

Reklama

Euromark zastrzega też, że wskaźniki dynamiki sprzedaży zostały obliczone poprzez porównanie bieżących wyników sprzedaży z wynikami opublikowanymi w sprawozdaniu finansowym za IV kwartał roku obrotowego 2009/2010. Różnią się one od wyników podanych wcześniej z racji późniejszych korekt księgowych.

W okresie I-III kw. roku obrotowego 2010/2011 (1 marca - 30 listopada 2010 r.) Euromark miał 0,31 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 4,80 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio: 72,99 mln zł wobec 75,76 mln zł.