Tym samym wartość wskaźnika osiągnęła najwyższą wartość od lipca 2010 r.
"Największy wpływ na wzrost BWUK miały głównie oceny dotyczące przyszłej i obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 7,0 i 6,9 pkt proc.) oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 5,9 pkt proc.)" - czytamy w komunikacie.
Z kolei wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 4,4 pkt proc. m/m i wyniósł -20,6 pkt (i był wyższy o 10,4 pkt niż rok wcześniej), poinformował Urząd.
"Wśród składowych wskaźnika najbardziej poprawiła się ocena przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 7,0 pkt proc.). Dla pozostałych składowych odnotowano wzrosty wartości w granicach od 2,8 do 4,5 pkt proc" - czytamy dalej w materiale.
Od stycznia 2004 r. badanie koniunktury konsumenckiej prowadzone jest z częstotliwością miesięczną - jako badanie wspólne GUS i NBP. We wrześniu 2014 r. przeprowadzono 1536 wywiadów (w tym 136 wywiadów metodą CATI).