"Zamierzamy kontynuować działania mające na celu dalsze umacnianie wiodącej pozycji AmRest w segmencie restauracyjnym. Oczekujemy przyspieszenia tempa rozwoju organicznego, przede wszystkim za sprawą rosnącej dynamiki nowych otwarć. W 2016 roku planujemy powiększyć portfel restauracji o co najmniej 140 kolejnych lokali, skupiając się przede wszystkim na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz Hiszpanii. W połowie tego roku powinniśmy być także świadkami otwarcia pierwszej kawiarni Starbucks w Słowacji. Wejście na ten kolejny już rynek Europy wzmocni nasz dotychczasowy potencjał rozwoju" - czytamy w komunikacie.

W 2015 r. spółka dokonała 99 nowych otwarć, zaś łączna liczba restauracji na dzień 11 marca 2016 r. to 908.

"Po niezwykle udanej transakcji przejęcia sieci Starbucks w Rumunii i Bułgarii, AmRest będzie kontynuował działania akwizycyjne w Europie, wzmacniające obecność na istniejących rynkach lub w ramach prowadzonych obecnie marek. Bardzo dobra kondycja spółki, której wyrazem jest m.in. silna pozycja bilansowa, będzie znaczącym czynnikiem wspierającym te działania" - czytamy dalej.

AmRest podkreśla, że rozwój portfela restauracji nabiera coraz szybszego tempa, a jakość nowych otwarć znacznie się poprawiła. Dodatkowymi działaniami rozwojowymi w minionym roku było m.in. wejście na nowy, bardzo perspektywiczny rynek rumuński, "obiecujący pilot nowego formatu" marki Pizza Hut Express w Polsce, dalszy rozwój kanału dostaw KFC w Polsce oraz dynamiczna ekspansja marki Blue Frog w kilku nowych chińskich aglomeracjach, podano także.

AmRest Holdings zarządza 7 markami restauracyjnymi w kilkunastu krajach Europy, Azji oraz Ameryki Północnej. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.