– Niemcy to nasz największy partner handlowy, do którego trafia ponad jedna czwarta całej polskiej sprzedaży zagranicznej. Eksporterzy potrzebują więc sprawnego serwisu logistycznego na tym kierunku. Niemcy to w końcu nie tylko finalny odbiorca rodzimego eksportu, ale też kraj tranzytowy dla dóbr wysyłanych dalej na zachód – choćby do Francji, na Półwysep Iberyjski czy do krajów Beneluksu. Poza tym niemieckie oddziały to również ważne huby dla przesyłek lotniczych i morskich, które z Frankfurtu nad Menem i Hamburga są wysyłane praktycznie na cały świat – komentuje dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.
Inwestycje dla rozwoju
Dachser Polska w ostatnim czasie przeprowadził znaczące inwestycje w rozbudowę swoich oddziałów. Latem 2018 r. operator zaczął obsługiwać przesyłki w dwa razy większym niż dotychczas terminalu w Sosnowcu, a jesienią tego samego roku dwukrotnie większy cross-dock otwarto w Strykowie pod Łodzią. Dodatkową powierzchnię zyskały również oddziały Dachser w Gdańsku i we Wrocławiu. W kolejnych miesiącach operacje w dwa razy większych niż dotychczas terminalach przeładunkowych rozpoczęły oddziały Dachser w Poznaniu i Szczecinie. Na tym jednak inwestycje operatora się nie kończą. Obecnie trwa budowa nowego wrocławskiego oddziału operatora, powstaje także nowoczesny biurowiec w Strykowie, do którego zostanie przeniesiona siedziba firmy. Planowany termin oddania obu tych inwestycji do użytku to przełom lat 2019 i 2020. Ważnym krokiem dla Dachser było również uruchomienie nowego oddziału w Rzeszowie we wrześniu tego roku. Podkarpacki obiekt, zlokalizowany tuż przy płycie lokalnego portu lotniczego Rzeszów-Jasionka, to dziewiąta lokalizacja operatora w kraju. Otwarcie terminala wiązało się z systematycznie rosnącym popytem na usługi logistyczne ze strony eksporterów z tej części kraju. Duża skala inwestycji Dachser Polska wynika z faktu, że spółka przygotowuje się do obsługi większej liczby przesyłek i chce zabezpieczyć swoje moce przeładunkowe w dłuższej perspektywie.
- Obecnie mamy około 120 codziennych linii eksportowych, poprzez które dostarczamy towary do różnych europejskich krajów, z czego blisko połowę do Niemiec. Dysponowanie bezpośrednimi połączeniami do oddziałów, z których przesyłki są dostarczane do finalnych odbiorców oznacza brak konieczności dodatkowych przeładunków, jeszcze większe bezpieczeństwo przewożonych towarów, ale przede wszystkim krótszy czas przewozu. I to jest zdecydowanie nasza rynkowa przewaga, bo żaden inny operator w Polsce nie jest w stanie zaoferować tak szybkich, codziennych transportów praktycznie do dowolnego punktu w Niemczech i w Europie. Dlatego przejmujemy coraz więcej klientów i stajemy się naturalnym pierwszym wyborem dla wielu rodzimych firm, które sprzedają swoje produkty za granicę – mówi prezes Dachser.
Reklama
Wyspecjalizowane rozwiązania
Klientami firmy są zarówno duże międzynarodowe przedsiębiorstwa, jak i mniejsze podmioty, dopiero stawiające pierwsze kroki w zagranicznej sprzedaży. Dachser obsługuje różne branże, a dla budowlano-remontowej oraz chemiczno-kosmetycznej ma dedykowane, wyspecjalizowane rozwiązania branżowe: Dachser DIY-Logistics oraz Dachser Chem-Logistics. W ramach pierwszego z nich operator oferuje kompleksowe rozwiązania logistyczne związane z magazynowaniem i dostawami do sieci marketów typu „dom i ogród”. Każdego roku Dachser realizuje ponad 6 milionów dostaw do 18 tysięcy sklepów na całym kontynencie, będąc europejskim liderem w tym zakresie. Firma świadczy też szereg usług dodatkowych obejmujących m.in. obsługę produktów na terenie marketów, w tym wyłożenie artykułów na półki, odpowiednią ich ekspozycję czy organizację promocji. Operator magazynuje ponadto artykuły sezonowe, może także wziąć na siebie obsługę zwrotów czy reklamacji. Drugie z rozwiązań branżowych, Dachser Chem-Logistics, dedykowane jest klientom z branży chemicznej. W jego ramach operator świadczy przewozy artykułów chemicznych, w tym towarów niebezpiecznych, tzw. ADR. Wszystkie pojazdy oraz obiekty operatora dostosowane są do obsługi tego typu produktów, odpowiednio przeszkoleni są także kierowcy i pracownicy magazynowi. Nad prawidłowym przebiegiem przewozów ADR czuwają certyfikowani doradcy – DGSA – których w całej Europie, w tym także w Polsce, Dachser zatrudnia ponad dwustu. W ostatnim czasie operator dołączył do Stowarzyszenia DGSA, zrzeszającego ekspertów w zakresie logistycznej obsługi chemii.
Partner
ikona lupy />