Warszawa, 14.11.2017 (ISBnews) - CCC chce, by udział przychodów z kanału on-line w przychodach ogółem sięgnął 20% w 2018 r. Spóła zakłada na przyszły rok ponad 5 mld zł przychodów oraz zysk EBITDA na poziomie powyżej 650 mln zł, poinformował wiceprezes ds. finansowych Marcin Czyczerski.



"Spółka pracuje nad nową strategią i mam nadzieję, że zaprezentujemy ją przy wynikach rocznych, ale chcieliśmy już teraz przedstawić nasz guidance na przyszły rok. Jeśli chodzi o powierzchnię, to w tym roku wciąż to 100 tys. m2 jest możliwe, ale mamy kilka projektów, które mogą się przesunąć. Wolimy komunikować, ze nowa powierzchnia to będzie 85-90 tys. m2 w br. Przesunęły się terminy otwarć niektórych galerii" - powiedział Czyczerski podczas konferencji prasowej.



W przyszłym roku CCC dostarczy ponad 110 tys. m2 nowej powierzchni. Cel 300 tys. m2 na 2017-2019 spółka uważa za niezagrożony. Widzi ogromny potencjał w Polsce przy istniejącej bazie sklepów, dodał.



Wiceprezes poinformował, że Polska będzie dominowała w 2018 r., jeśli chodzi o wzrost powierzchni handlowej, zaś w Rosji CCC podwoi powierzchnię. Spółka widzi także "ogromną przestrzeń wzrostu" w Węgrzech u i Rumuni.



Plan CCC zakłada wzrost przychodów grupy o 24% r/r do ponad 5 mld zł w 2018 r., w tym 20% ma pochodzić z kanałów on-line. Marża brutto pozostanie na niezmienionym poziomie r/r. (przy wzroście w biznesie tradycyjnym), zaś zysk EBITDA ma sięgnąć ponad 650 mln zł w przyszłym roku.



Czyczerski poinformował, że wśród celów grupy dotyczących kanału internetowego na 2018 rok jest wejście na 3 nowe rynki oraz uzyskanie 1 mld zł obrotów.



"Wejdziemy na co najmniej trzy nowe rynki w 2018 roku. Prowadzimy obecnie rozmowy i ona na pewno zostaną uruchomione. Chcemy mieć pozycję lidera na rynkach CEE. Nasz cel w e-obuwie to 1 mld zł przychodów w 2018 r." - powiedział wiceprezes.



CCC planuje w przyszłym roku budowę centrum logistycznego, wspólną budowę platformy e-commerce CCC.eu. oraz rozwój marek własnych na platformie e-obuwie.



Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.



(ISBnews)