Głównym powodem tak znaczącego wzrostu sprzedaży samochodów w Państwie Środka było dwukrotne obniżenie przez tamtejsze władze podatku nakładanego na transakcje zakupu małych samochodów. Ponadto chiński rząd planuje obecnie wprowadzenie dopłat do sprzedaży samochodów na terenach wiejskich.

„Konsumenci odzyskują pewność dzięki rządowej polityce stymulacyjnej.” – komentuje Ricon Xia, analityk Daiwa Research Institute. „Niemniej jednak sprzedaż samochodów może w kolejnych miesiącach podlegać fluktuacji.”.

Przedstawiciele chińskiego przemysłu motoryzacyjnego utrzymują jednak pozytywne nastroje. Xiong Chuanlin, wicesekretarz generalny Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, poinformował że sprzedaż samochodów w marcu będzie prawdopodobnie wyższa niż w lutym, a w kwestii całorocznych wyników jest „umiarkowanym optymistą”.

Jak wynika z danych Chińskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów, całkowita sprzedaż samochodów osobowych, autobusów i ciężarówek wyniosła 827600 sztuk. W pierwszych dwóch miesiącach tego roku sprzedano w Chinach 1,56 miliona samochodów wobec 1,35 miliona w Stanach Zjednoczonych.

Reklama