Warszawa, 20.09.2018 (ISBnews) - TXM będzie nadal zwiększać udział importu w ogólnej sprzedaży i ma on przekroczyć 50% w I kw. 2019 r., a w niektórych grupach asortymentowych zbliży się nawet do 70%, wynika z wypowiedzi prezesa Marcina Gregorowicza. Na koniec przyszłego roku import ma wzrosnąć do około 70% w całości sprzedaży sieci.
"Na wiosnę i lato w imporcie jest już zaplanowany asortyment i jest to ponad 50-proc. udział w całości sprzedaży, ale w niektórych grupach asortymentowych będzie to nawet 70%. Chcemy też mieć mniejszy asortyment w kategorii "Dom", a większy w kategorii "Kobieta". Ta ostatnia kategoria będzie rosła w przyszłym roku o kilka procent w całości sprzedaży" - powiedział Gregorowicz podczas konferencji prasowej.
W I poł. tego roku import w TXM stanowił ok. 32%, a w sezonie jesienno-zimowym ma wynieść ponad 40%.
"Szacowaliśmy wcześniej, że będzie to już 50% udziału importu w IV kw. tego roku, ale teraz to zweryfikowaliśmy ze względu na wcześniejsze problemy" - dodał prezes.
Według niego, import jest korzystniejszy o kilka procent na marży, poza tym spółka ma wpływ m.in. na jakość produktu czy na dany model.
"Docelowo do końca przyszłego roku chcemy posiadać 30-35% towaru od dostawców lokalnych, pozostałą część z importu. W wielu grupach asortymentowych to już się to stanie właśnie w I kw. 2019 r." - wskazał Gregorowicz.
Prezes poinformował także, że spółka myśli nad dalszym rozwojem sieci, ale nie zostały podjęte żadne decyzje.
"Mamy ogromną potrzebę rozwoju naszej sieci w Rumunii i w Polsce, a także niewielkiej modernizacji sieci, ale nie mogę powiedzieć, kiedy to rozpoczniemy i czy to będzie w przyszłym roku. Zobaczymy najpierw, jakie będą wyniki IV kw." - powiedział.
Sieć TMX pod koniec sierpnia składała się z 390 sklepów własnych o łącznej powierzchni 104,6 tys. m2 i była o 0,2% wyższa niż na koniec sierpnia 2017 r. 347 sklepów zlokalizowanych jest w Polsce pozostałe w Rumunii, na Słowacji.
Prezes przypomniał, że kapitał pozyskany przez spółkę w drodze emisji akcji i obligacji zamiennych na akcje w kwocie 32 mln zł pod koniec sierpnia wpłynęła już do firmy i zaczyna pracować.
"Pozyskane środki w pierwszej kolejności idą na kapitał obrotowy, na obsłużenie dostawców, aby spłacić zobowiązania i pozyskać nowy towar. Na przełomie sierpnia i września te działania ruszyły i mamy rozpoczęte rozmowy z połową dostawców, część mamy już porozumienia. Naszym celem jest udrożnienie i umożliwienie pozyskiwania dalszego atrakcyjnego towaru" - powiedział Gregorowicz.
Prezes zwrócił uwagę, że spółce udało się obniżyć koszty, które mocniej widać już w wynikach za sam II kw. kiedy spadły one o 3 mln zł. W całym I poł. 2018 r. koszty w ujęciu r/r spadły o 2,5 mln zł.
"Codziennie są nowe porozumienia podpisywane w zakresie redukcji kosztów związanych z czynszami, a one z kolei będą dopiero widoczne w naszych wynikach. Szukamy także oszczędności m.in. w logistyce" - dodał Gregorowicz.
Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket - drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych. Jego większościowym akcjonariuszem jest Redan. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2016 r.
(ISBnews)
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama