PKP Intercity zwiększy liczbę pociągów do 383 dziennie w rozkładzie 2018: 2019



Warszawa, 06.11.2018 (ISBnews) - PKP Intercity będzie uruchamiać średnio 383 pociągi każdego dnia w nowym rozkładzie jazdy 2018/2019, czyli o 23 więcej niż w poprzednim, wynika z komunikatu spółki.

"W rozkładzie jazdy na sezon 2018/2019 PKP Intercity wprowadza nowe połączenia. Zyskają m.in. mieszkańcy Podkarpacia, Małopolski i Dolnego Śląska. IC Banach będzie kursować z Warszawy do Przemyśla przez Sandomierz. Po najpopularniejszej trasie podróży, to jest pomiędzy Warszawą i Krakowem, pojedzie późnowieczorny pociąg IC Łokietek. Będzie kursować przez Centralną Magistralę Kolejową. Nowy nocny pociąg TLK Pogórze zapewni połączenie Przemyśla z Wrocławiem. Z Warszawy do Zielonej Góry przez Wrocław będzie kursować IC Konopnicka" - czytamy w komunikacie.

PKP Intercity poinformowało także, że zwiększa liczbę połączeń kategorii Express InterCity Premium (EIP) z Warszawy do Krakowa z 9 do 12. Także na drugiej pod względem popularności trasie Warszawa - Trójmiasto będzie więcej par pociągów kategorii EIP - 14, zamiast 12 jak dotychczas. PKP Intercity zwiększa także liczbę połączeń na trasach, na których nie kursuje Pendolino. Na trasie Warszawa - Poznań będzie ich 13, a nie 11 jak do tej pory. W wakacyjne weekendy PKP Intercity uruchomi połączenie EIC Fregata relacji Warszawa - Kołobrzeg, wymieniono w materiale.

W połączeniach zagranicznych w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity przygotowało pociąg IC NightJet relacji Wiedeń/Budapeszt - Wrocław - Berlin, który umożliwi dzienny dojazd do Berlina oraz nocny do Wiednia, Bratysławy i Budapesztu. Po stronie polskiej zatrzyma się m.in. na stacjach Wrocław Główny, Opole Główne, Kędzierzyn-Koźle i Racibórz. Dodatkowo pociąg IC Przemyślanin, jadący z Przemyśla, będzie prowadził grupę wagonów do Berlina, które będą przełączane do pociągu IC NightJet w Katowicach. Wagony do Przemyśla będą odczepiane na stacji w Raciborzu, po czym wyruszą w podróż do Katowic przez Gliwice i Zabrze. Dzięki temu mieszkańcy aż sześciu województw: podkarpackiego, małopolskiego, śląskiego, dolnośląskiego, opolskiego i lubuskiego zyskują połączenie międzynarodowe i będą mogli dojechać bezpośrednio do stolicy Niemiec, podkreślono. Dodatkowo pociąg IC Cracovia relacji Kraków - Praga prowadzi grupę wagonów do Budapesztu. Nowością w ofercie PKP Intercity w sezonie 2018/2019 będzie IC Sobieski kursujący z Krakowa do Wiednia.

Przewoźnik przypomina, że realizuje największy program inwestycyjny w swojej historii wart ok. 7 mld zł i podpisuje kolejne umowy na zakup nowego i modernizację dotychczas posiadanego taboru. Z pierwszych efektów tych kontraktów pasażerowie będą mogli skorzystać już od początku 2019 r.

"Na torach pojawi się pierwsze 30 zmodernizowanych przez H. Cegielski Fabrykę Pojazdów Szynowych w Poznaniu wagonów. Będą one jeździć jako wagony przedziałowe drugiej klasy. Pasażerowie skorzystają w nich z wygodnych foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, elektronicznego systemu informacji pasażerskiej oraz toalet z zamkniętym obiegiem. Ponadto zostaną zainstalowane wzmacniacze sygnału komórkowego oraz urządzenia do bezprzewodowego internetu. Zmodernizowane wagony będą wykorzystywane do obsługi połączeń w całej Polsce" - czytamy dalej.

Obowiązujący od 9 grudnia br. rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii kolejowych. Pociągi na trasie Warszawa - Lublin nadal będą jeździć trasą objazdową przez Łuków. Część składów kursujących na trasie Wrocław - Poznań - Szczecin pojedzie przez Zieloną Górę. Pomiędzy Warszawą a Poznaniem składy PKP Intercity będą kursować przez Inowrocław. Inwestycje realizowane w obrębie węzła krakowskiego sprawiają, że część pociągów ominie Kraków Płaszów i pojedzie przez Nową Hutę. Z kolei TLK Podhalanin i IC Oscypek ominą Kraków. Pierwszy z nich będzie kursować przez m.in. Katowice, Bielsko-Białą, jak również Andrychów, Kęty i Wadowice, które dzięki temu zyskają dostęp do oferty PKP Intercity. Drugi zaś pojedzie przez m.in. Katowice, Bielsko-Białą i Żywiec, czytamy także w materiale.

PKP Intercity to największy w Polsce kolejowy przewoźnik dalekobieżny. W 2017 roku miał 42,8 mln pasażerów.

(ISBnews)