Jak powiedział Marek Chraniuk, "strategia inwestycyjna spółki na lata 2018-2023 zakłada, oprócz zakupów i modernizacji taboru, także modernizację bocznic kolejowych". "W najbliższym czasie planujemy przebudowę i rozbudowę m.in. stacji Szczecin - Zaleskie Łęgi. Ma powstać tam nowoczesne zaplecze techniczne, którego elementem będzie również całoroczna myjnia dla wagonów i składów EZT" - podał Chraniuk.

"Kończymy już etap projektowania myjni Szczecin Zaleskie Łęgi. To jest dla nas jedno z kluczowych zapleczy technicznych, gdyż dojeżdża tam codziennie duża liczba taboru, gdzie obecnie część składów musimy niestety przemieszczać do Świnoujścia" - zauważył prezes PKP Intercity.

"W przyszłym roku planujemy rozpoczęcie robót budowlanych na bocznicy w Szczecinie. Trwają prace przygotowawcze do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy robót budowlanych" - powiedział prezes PKP Intercity.

Jak powiedział prezes PKP Intercity "ostateczny koszt przebudowy bocznicy, w tym budowy myjni, będzie znany po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty złożonej do PKP Intercity SA".

Reklama

"W planach są jeszcze myjnie automatyczne dla wagonów w Warszawie (przebudowa dwóch istniejących myjni), Przemyślu, Krakowie, Wrocławiu oraz Gdyni" - podał Marek Chraniuk. "Pragnę dodać, iż zadania dotyczące przebudowy/budowy sześciu obiektów myjni, jak również przyszła inwestycja w Szczecinie otrzymały dofinansowanie ze środków UE" - podsumował Marek Chraniuk. (PAP)

autor: Mariusz Polit