Na wykonawcę zadania zostało wybrane w przetargu polsko-węgierskie konsorcjum firm: Banimex i Hodmezovasarhelyi Utepito Korlatolt Felelossegu.

Jak poinformował Tomasz Pałasiński, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA, rozpoczęcie prac spodziewane jest w wakacje, a zakończenie – pod koniec 2021 roku.

„Wykonawca jest sprawdzony na inwestycjach w Małopolsce - dotychczas zbudował nowy węzeł w Poroninie i realizuje obwodnicę Dąbrowy Tarnowskiej. Liczymy, że dotychczasowe doświadczenia wykonawcy i współpraca będą nadal dobre także na tej budowie” - zaznaczył dyrektor GDDKiA.

Zgodnie z deklaracją wykonawcy roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostaną wykonane w terminie 25 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).

Istniejący most w Kurowie został wybudowany w 1943 r. i ma 407,6 m długości. Jest zbyt wąski, ponieważ jego szerokość wynosi tylko 7,5 m, co powoduje, że jezdnia ma sześć metrów szerokości. Stan techniczny starego mostu jest zły.

Reklama

Nowy obiekt zaprojektowany został zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Będzie położony poniżej starego mostu i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu. Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem, kiedy zapadanie decyzja o budowie nowej trasy do Nowego Sącza tzw. „sądeczanki”.

W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie.(PAP)

autor: Rafał Grzyb