"Od około Wielkanocy praktycznie cała nasza siatka była wygaszona, z wyjątkiem linii Szczecin-Berlin. Dziś chcemy powiedzieć, że ten stan przejściowy dobiegł końca i rozpoczynamy powolny powrót do tego, co było w lutym i być może do planów rozwojowych" - powiedział Leman podczas wideokonferencji.

"Scenariusz, których chcemy uruchomić jest w całości oparty o decyzje stricte biznesowe" - dodał.

Oferta "na start" obejmuje 33 miasta (14 w Polsce, 18 w Niemczech, 1 w Holandii) na 6 regularnych liniach. W Polsce są to m.in. Warszawa, Wrocław, Kraków, Katowice, Zakopane, Poznań, Kielce, Rzeszów, Szczecin i Medyka - na potrzeby dojazdu pracowników z Ukrainy.

Leman poinformował, że 28 maja rusza też siatka niemieckiego FlixBusa, co da dostęp do dalszych kilkudziesięciu lokalizacji dzięki przesiadkom.

Dyrektor wyjaśnił, że kryterium uruchamiania linii jest rentowność, którą trudno osiągnąć przy dopuszczeniu do sprzedaży maks. 50% miejsc.

"W układzie poniżej 50% miejsc w sprzedaży ciężko szukać rentowności, a nie możemy naszych partnerów do niczego zmuszać" - podkreślił.

Wraz ze wznowieniem procesu powracania na europejskie drogi, FlixBus postanowił rozszerzyć standardy i wymogi bezpieczeństwa w celu zapewnienia maksymalnej ochrony pasażerów, kierowców i pracowników FlixBusa przed potencjalnym ryzykiem.











– Zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia, Komisji Europejskiej oraz krajowych organów państwowych, opracowaliśmy szereg procedur, które będą ściśle przestrzegane od momentu wznowienia połączeń we wszystkich 31 krajach, w których operuje spółka i będą systematycznie wdrażane we współpracy z partnerami autobusowymi – komentuje Konrad Bąbliński, dyrektor ds. bezpieczeństwa we FlixMobility – Będą one dotyczyć m.in. profesjonalnej dezynfekcji pojazdów po każdym kursie, obowiązku zakrywania nosa i ust na pokładzie przez pasażerów i kierowców czy zmian w odprawie polegających m.in. na wyłącznie cyfrowej kontroli biletów, bezdotykowej inspekcji dokumentów uprawniających do podróży, obowiązkowej dezynfekcji rąk przez pasażerów przy wejściu do pojazdu czy zachowaniu 2-metrowych odstępów przy umieszczeniu bagażu w luku i wejściu na pokład.

FlixMobility to operator połączeń, oferujący nowoczesne opcje wygodnych, przystępnych cenowo i przyjaznych środowisku podróży za pośrednictwem autobusów FlixBus, pociągów FlixTrain, usługi FlixCharter, a od grudnia 2019 roku - również usługi carpoolingu FlixCar. Dzięki unikalnemu modelowi biznesowemu i innowacyjnej technologii, startup szybko stworzył największą europejską siatkę długodystansowych połączeń autobusowych, uruchomił pierwszy zielony dalekobieżny pociąg w 2018 oraz w pełni elektryczne autobusy w Niemczech, we Francji i USA.

>>> Czytaj też: Producenci aut zaczną inwestować w kopalnie metali? „Budujemy łańcuch dostaw, który wcześniej nie istniał"

Reklama