DGP

Na wschód od Wisły sieć szybkich dróg jest znacznie rzadsza. Nadrabianie zaległości wciąż napotyka trudności. I to także w rejonie stolicy.

Właśnie okazało się, że po raz kolejny mocno odsunie się w czasie domknięcie Wschodniej Obwodnicy Warszawy, czyli fragmentu trasy S17. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę z firmą, która wkrótce miała skończyć koncepcję programową dla 10-km odcinka od Ząbek do węzła Zakręt, gdzie rozchodzą się drogi w stronę Lublina i Siedlec. Analiza miała umożliwić ogłoszenie przetargu na realizację trasy w trybie „projektuj i buduj”. Drogowcy tłumaczą, że musieli rozstać się z firmą Complex Projekt, bo zaawansowanie prac było małe.

Według nowego harmonogramu we wrześniu zostanie ogłoszony przetarg na kolejnego wykonawcę koncepcji. Na przełomie 2022 i 2023 r. ma być ogłoszony przetarg na realizację trasy. To oznacza, że Wschodnia Obwodnica Warszawy będzie gotowa najwcześniej w 2027 r. choć jeszcze dwa lata temu minister infrastruktury Andrzej Adamczyk liczył, że ring ekspresowy wokół stolicy będzie skończony w 2023 r.

Cały artykuł przeczytasz w środowym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej i na-eDGP