"Budowanie dróg ekspresowych i autostrad to priorytet w działaniach rządu. Dobra droga i infrastruktura to układ nerwowy gospodarki" - powiedział minister.

Drogę buduje niemal 1 tys. osób przy wykorzystaniu prawie 200 samochodów ciężarowych, 70 koparek i 50 walców. Na tym odcinku trasy znajdą się cztery węzły drogowe, 77 wiaduktów, 120 przepustów, dziesięć miejsc obsługi podróżnych.

"Droga ekspresowa łącząca północ z południem ma nie tylko znaczenie dla województw: lubuskiego, zachodniopomorskiego i dolnośląskiego, ale dla całej Polski. Jest częścią ważnego korytarza transportowego, który ze Skandynawii poprowadzi na południe Europy" - mówiła wojewoda Helena Hatka.

Podziękowała ministrowi za wsparcie przy wprowadzaniu zmian w projekcie węzła Gorzów-Północ, a także przy zwiększeniu do sześciu liczby pełnych węzłów autostrady A-2 na terenie województwa lubuskiego.

Reklama

S-3 to droga ekspresowa na trasie Świnoujście-Lubawka o długości ok. 470 km. Poprowadzi od kompleksu portów morskich Świnoujście-Szczecin na północy, wzdłuż zachodniej granicy kraju, przez Gorzów Wlkp. i Zieloną Górę, Nową Sól, Zagłębie Miedziowe (Głogów, Polkowice, Lubin, Legnica) do południowej granicy z Czechami. Droga S-3 w całości ma być gotowa na przełomie 2015 i 2016 roku.