Debiutantem warszawskiej Giełdy będą Zakłady Przemysłu Cukierniczego OTMUCHÓW SA. Jest to największy w Polsce producent prywatnych marek w wybranych kategoriach: tradycyjne słodycze, wyroby śniadaniowe i słone przekąski. Produkty te trafiają do międzynarodowych koncernów spożywczych i sieci handlowych. Otmuchów produkuje również pod własnymi brandami słodycze Love Sweets, ptasie mleczko Love Milk, żelki Gumbole, chrupki Bingo i Tip Top oraz płatki kukurydziane i zbożowe. Zarząd stawia sobie za cel aby Spółka stała się największym producentem marek prywatnych również w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

>>> Czytaj też: Analiza indeksów sektorowych rynku GPW

Rośnie udział marek prywatnych w rynku, o czym świadczą wyniki badania firmy badawczej Nielsen - udział private labels w rynku spożywczym w Polsce sięga 11% w ujęciu wartościowym za ostatnie 12 miesięcy do maja 2010 roku, jest to o 9,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W krajach Europy Zachodniej udział marek prywatnych w rynku jest nieporównanie większy i wynosi np. w Szwajcarii 56 proc., w Wielkiej Brytanii 43 proc., a w Niemczech 40 proc. Warto jeszcze dodać, że konsumpcja niektórych produktów spożywczych w Polsce jest dużo niższa niż w innych krajach Unii Europejskiej, na przykład statystyczny Brytyjczyk spożywa rocznie 6 kg płatków śniadaniowych a Niemiec 2 kg, podczas gdy Polak zaledwie 1 kg.

Produkty Otmuchowa znajdują się w takich sieciach handlowych, jak: Biedronka, Lidl, Real, Carrefour, Kaufland, Polomarket.
Spółka ZPC Otmuchów w 2008 r. wypracowała 117 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz ponad 4,9 mln zł zysku netto. W 2009 roku było to odpowiednio: 140,5 mln zł oraz 9,6 mln zł.

Reklama

Dynamika wzrostu przychodów w latach 2007-2009 była na poziomie około 24 proc. rocznie. Prognozy przewidują dalszy wzrost przychodów - 16,7 proc. średniorocznie w latach 2010-2011. Wzrost sprzedaży realizowany będzie dzięki rosnącemu popytowi na marki prywatne i związany z tym wzrost popytu na produkty ZPC Otmuchów, którego realizacja będzie możliwa dzięki podwojeniu mocy produkcyjnych do końca 2011 roku.

Zysk netto i zysk EBITDA w latach 2007-2009 rósł średnio w tempie 95 proc. rocznie. Według prognoz, dalszy wzrost EBITDA i zysku netto, wyniesie 28 proc. średniorocznie w latach 2010-2011.

Oferta publiczna ZPC Otmuchów SA obejmuje łącznie 5.590.000 akcji, w tym:

• 4.250.000 nowych akcji serii D oferowanych przez Emitenta (ZPC Otmuchów)
• 1.340.000 akcji serii B oferowanych przez Wprowadzającego (XARUS Holdings Ltd.)
Wartość całej oferty publicznej ZPC Otmuchów, przy założeniu ceny emisyjnej na poziomie 14 zł za akcję, wyniesie 76,01 mln zł netto. Szacunkowa wartość netto wpływów z emisji do spółki ZPC Otmuchów wynosi 57,2 mln zł.
• Zapisy na akcje:
o w transzy Inwestorów Indywidualnych 8-10 września 2010 r.
o w transzy Inwestorów Instytucjonalnych 14-16 września 2010 r.




Środki finansowe z emisji zostaną przeznaczone na rozwój i umocnienie pozycji ZPC Otmuchów, jako lidera wśród producentów prywatnych marek spożywczych. Strategia zakłada akwizycje i konsolidację producentów marek prywatnych, inwestycje w zwiększenie mocy produkcyjnych, wejście w nowe segmenty rynku oraz rozwój eksportu