– To bardzo imponujący wynik. Zwłaszcza że dotychczas zarezerwowany był dla kupujących on-line tradycyjne towary, co robi 66 proc. amerykańskich internautów – podkreśla Paul Verna, starszy analityk firmy badawczej eMarketer.
Najwięcej powodów do zadowolenia mogą mieć branża muzyczna i producenci oprogramowania (za ich ofertę płaci po 33 proc. internautów), twórcy aplikacji na komórki i tablety (22 proc.), twórcy gier (19 proc.), a także wydawcy prasy. Do płacenia za newsy przyznaje się 18 proc. internautów.

>>> Czytaj także: NASK: liczba domen z końcówką ".pl" osiągnęła 2 miliony

– To dobra wiadomość dla polskiego rynku. Ten trend dotrze też do Polski w miarę rozwoju rynku, poprawy jakości i dostępności cyfrowej oferty – uważa Piotr Krawiec, dyrektor zarządzający agencji marketingowej Praktycy.com.
Reklama
Na razie w Polsce nie jest tak dobrze jak w Stanach Zjednoczonych. Z badań KPMG wynika, że 57 proc. konsumentów nie chce płacić za treści informacyjne, bardziej skłonne jest już kupować wideo i muzykę.

>>> Zobacz też: Najwięcej czasu w internecie spędzają Kanadyjczycy

– Producenci i dostawcy treści muszą dopasować swoje oferty do potrzeb różnych grup klientów, tworząc indywidualne pakiety – uważa Jerzy Kalinowski, szef sektora telekomunikacji i mediów KPMG w Europie Wschodniej i Centralnej.
ikona lupy />
Bloomberg