Cenę docelową podnieśli do 87,8 zł z 79,1 zł.

„Mimo rewelacyjnego otoczenia dla producentów oleju słonecznikowego na Ukrainie (marża modelowa na przerobie słonecznika w 4Q10 wynosiła 159,7 USD/T wobec 130,9 USD/T w 3Q10) wartość EBITDA na tonę przerobionego surowca w 4Q10 wyniosła jedynie 59,7 USD/T wobec 58,9 USD/T w 3Q10. Przyczyną tego był przerób słonecznika dostarczanego na bieżąco z farm po cenach spot, co przy wzrastających cenach surowca (w 4Q10 ceny wzrosły o 33,6% q/q) i sprzedaży oleju po niższych cenach z 3Q10 (ceny oleju w 4Q10 wzrosły o 30,8% q/q) doprowadziło do obniżenia rentowności segmentu produkcji oleju luzem (marża EBIT spadła z 15,0% w 3Q10 do 11,3% w 4Q10)" – czytamy w raporcie.

W 1Q11 i 2Q11 Spółka przerabiać będzie słonecznik zakupiony w 3Q10, a olej eksportować po cenach zakontraktowanych z 4Q10 i 1Q11, a to wpłynie na zwiększenie rentowności w stopniu większym niż wynika to z warunków rynkowych (w 1Q11 jak na razie marża modelowa wynosi 178,7 USD/T).

„Należy pamiętać, że w 1Q11 wciąż baza do poprawy wyników jest niska (Allseeds zostało inkorporowane w 2Q10), a po sesji 18 marca Spółka uzupełni skład indeksu Wig20 (z wagą 2,08%)" – czytamy dalej.

Reklama