Kierujemy się przede wszystkim jakością towaru, na co zwraca uwagę 47 proc. ankietowanych i ceną, która jest istotna dla 28 proc. Oprócz relacji ceny do jakości ważna jest dla polskich klientów rozpoznawalność marki.

>>> Czytaj też: Król: Patriotyzm to pojęcie anachroniczne

Aż 43 proc. zapytanych konsumentów przyznało, że nie jest dla nich istotne czy towar został wyprodukowany w Polsce. W przedziale wieku 15 do 24 lata ten odsetek wynosi jeszcze mniej, bo tylko 24 proc.

>>> polecamy: Protekcjonizm gospodarczy wciąż rośnie w siłę

Reklama

Osobne zagadnienie to faktyczne określenie co jest właściwie polskie, a co nie. Niektóre nasze marki są już własnością obcego kapitału. Ale wciąż produkują w Polsce. Z kolei rodzime firmy zlecają czasem wykonanie wyrobów za granicą, np. w Chinach.

Ważne jest jednak, że kupując towary w sklepach wspieramy tak czy owak polską gospodarkę - czytamy w "Pulsie Biznesu".