BBC nie wyklucza, że Facebook reaguje w ten sposób na aktywność firmy Google, która testuje właśnie własną wersję portalu społecznościowego - Google +, nie ukrywając, że chce zacząć się liczyć na tym rynku.

>>> Czytaj też: Facebook na celowniku Google: powstaje nowy portal społecznościowy Google+

Nie bez znaczenia jest też zapewne fakt, że Microsoft, który właśnie kupuje Skype'a, jest zarazem wielkim udziałowcem Facebooka.

W początkowej fazie Facebook zaoferuje tylko rozmowy wideo między dwoma interlokutorami, mimo że Skype umożliwia wideokonferencje, dostępne także w Google+. Najprawdopodobniej jednak kolejne funkcjonalności Skype'a będą szybko implementowane do Facebooka.

Reklama

Nie wiadomo na razie, na ile skuteczne okaże się wyzwanie, rzucone przez Google +, bowiem - jak wskazują obserwatorzy - Facebook ma na świecie ponad 750 milionów użytkowników.

>>> Polecamy: Nowa moda w Dolinie Krzemowej: studenci rzucają szkołę, bo chcą iść w ślady Zuckerberga

Reklamodawcy z zadowoleniem powitali partnerstwo Facebooka ze Skypem, bowiem jest niemal pewne, że nowa funkcjonalność sprawi, iż użytkownicy będą spędzać więcej czasu na portalu społecznościowym, czyli będą mieli dłużej do czynienia z zamieszczaną tam ofertą reklamową.