Dzięki użyciu technologii betonowania ciągłego, doświadczeniu pracowników i wyjątkowo sprzyjającym warunkom atmosferycznym, ten etap budowy przebiegł w rekordowo szybkim tempie, niezanotowanym dotychczas przy prowadzeniu tego rodzaju inwestycji na świecie - podkreśliło Polskie LNG.

Spółka dodaje, że tempo betonowania ścian zbiorników w tej technologii jest zdecydowanie wyższe niż przy sposobie tradycyjnym i może sięgnąć dwóch metrów dziennie. Do budowy ścian jednego zbiornika potrzeba 9 tys. m sześc. betonu, dostarczanego na budowę w sposób ciągły.

Wkrótce ma ruszyć budowa ścian drugiego ze zbiorników. "Przed nami kolejny wyczerpujący maraton, który zakończymy jeszcze w tym roku" - zadeklarował prezes Polskiego LNG Zbigniew Rapciak.

Spółka poinformowała, że do budowy każdego ze zbiorników potrzeba prawie 16 tys. m sześc. betonu oraz 2650 ton stali zbrojeniowej, w tym 410 ton specjalnie sprowadzanej z Luksemburga stali kriogenicznej.

Reklama

Terminal LNG w Świnoujściu, którego częścią będą dwa zbiorniki o pojemności 160 m sześc. każdy, ma ruszyć 30 czerwca 2014 r. i pozwalać na sprowadzanie do 5 mld m sześc. gazu ziemnego rocznie, z możliwością powiększenia tej zdolności do 7,5 mld m sześc. rocznie. Gazoport - którego częścią będzie terminal - będzie w stanie obsłużyć statki o pojemności od 50 tys. do 216 tys. m sześc. gazu.