Jednocześnie wielkość rynku urośnie w tym cza­sie o 1,45 proc., do 4,2 mld li­trów. Agne Ga­lin­ske z Eu­ro­mo­ni­tor In­ter­na­tio­nal tłu­ma­czy w „Reczpospolitej", że ta różnica to efekt ro­sną­cej po­pu­lar­no­ści droż­szych trun­ków w Pol­sce. Kosz­tem m. in. wó­dek zy­sku­ją u nas głów­nie wi­na i whi­sky.

Wiel­kość sprze­da­ży tej ostat­niej ma zwięk­szyć się w 2012 ro­ku o ok. 13,5 proc. Na­to­miast wy­dat­ki na nią ma­ją uro­snąć, zda­niem Eu­ro­mo­ni­to­ra, o pra­wie 15 proc. Instytut ba­daw­czy sza­cu­je, że war­tość pol­skie­go ryn­ku wi­na uro­śnie w 2012 r. o ok. 3 proc.

>>> Czytaj też: Szara strefa w handlu alkoholem to ponad 10 proc. rynku