Oznacza to poprawę, ale nie oznacza odwrócenia negatywnych tendencji na rynku pracy, zaznaczają analitycy. "Tym samym zwiększyła się liczba publikowanych w internecie ofert pracy, co jest pozytywną oznaką dla osób starających się o znalezienie zatrudnienia. Ta niewielka korekta nie oznacza odwrócenia negatywnych tendencji na rynku pracy. Nie zniwelowała ona wyraźnego spadku liczby ofert, jaki miał miejsce w ostatnim miesiącu.

Jednak wskazuje, że przewidywany w nadchodzących miesiącach wzrost bezrobocia i spadek zatrudnienia nie powinien być gwałtowny, choć będzie dodatkowo potęgowany niekorzystnymi dla rynku ofert pracy warunkami sezonowymi" - czytamy w raporcie. Barometr Ofert Pracy wskazuje, że we wrześniu br. liczba opublikowanych ofert pracy była niższa niż przed rokiem, co jest wynikiem wpływu negatywnych tendencji koniunkturalnych w gospodarce, wyższa jednak w stosunku do lat wcześniejszych, 1999-2010, co jest przejawem rozwoju rynku ofert pracy w Polsce. Rozwój ten wyraża się przede wszystkim większą liczbą i dostępnością ofert pracy, napisali także analitycy.

"Biorąc pod uwagę poszczególne kategorie ofert pracy, zauważamy, że w około 20% z nich odnotowano spadki liczby ofert pracy w stosunku do poprzedniego miesiąca. Najwyższy wzrost wystąpił w przypadku ofert skierowanych do kategorii 'sprzedaż', co sprawiło, że liczba obecnie publikowanych ofert pracy w tej kategorii zbliżyła się do poziomu z I kwartału br." - czytamy dalej w materiale.