Cena docelowa została obniżona do poziomu 0,6 zł z 0,65 zł.

Raport została sporządzony przy rynkowej cenie akcji BORYSZEW wynoszącej 0,58 zł.

„Spadająca sprzedaż aut osobowych na terenie EU (w I-VIII –9,8% r/r) powoduje, że koncerny zmuszone są do czasowych włączeń linii produkcyjnych wybranych modeli oraz redukcji etatów (PSA zwolni 8 tys. ludzi). To z kolei budzi obawę o sprzedaż poddostawców do branży Automotive i ciąży na sentymencie do akcji notowanych spółek. Jak na razie główny klient Boryszew - VW (62% obrotu w IH’12) notuje lekkie spadki sprzedaży aut na terenie EU (w I-VIII -0,9% r/r). Gorzej sprzedaż wygląda w Renault i PSA (spadek w IH’12 o odpowiednio 19% i 14% r/r; łącznie 15% obrotu w IH’12). Boryszew w ciągu najbliższych dwóch lat zamierza skupić się na poprawie efektywności segmentu Automotive, co według Zarządu spowoduje wzrost rentowności EBITDA z 6% w IH’12 do 9-10%. Zakładamy, że w 2012 roku rentowność EBITDA segmentu wyniesie 5,8%, a w 2013 i 2014 roku odpowiednio 8,4% i 8.9%. Według naszych prognoz Spółka obecnie wyceniana jest na wskaźniku P/E’13 14,8x z 37% premią do spółek porównywalnych i EV/EBITDA’13 8,1x (z 45% premią)” – napisano w raporcie DI BRE.