Udało się to spółce dzięki m. in. agresywnej polityce cenowej, która spowodowała obniżenie o 1 pkt proc. marży brutto.

"Zgodnie z przewidywaniami, pogorszenie sytuacji na rynku, które obserwowaliśmy w drugiej połowie ubiegłego roku, utrzymywało się także w pierwszych miesiącach 2013 roku. Długa zima także nie sprzyjała dystrybutorom produktów FMCG. W okresie tym priorytetowe było dla nas dalsze umacnianie udziału Eurocashu w rynku dystrybucji żywności" - powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy spółki Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.

Dyrektor finansowy podkreślił, że skuteczność przyjętej przez Eurocash strategii potwierdzają bardzo dobre wyniki sprzedażowe w formatach Cash&Carry oraz Delikatesy Centrum, które są systematycznie rozwijane.

"Pozwala nam to utrzymać ponad 10-proc. wzrosty przychodów w tych formatach, oraz - co więcej - ciągle notować wzrost sprzedaży like-for-like, czyli dla tej samej liczby placówek. Utrzymanie takiej dynamiki wiązało się z agresywną polityką cenową, w wyniku czego marża brutto Grupy Eurocash w I kwartale br. zmniejszyła się rok do roku o niemal 1 pkt proc. do 9,2%" - dodał Owczarek.

Reklama

Sprzedaż segmentu Cash&Carry wzrosła o 14,9% rok do roku, a w sieci Delikatesy Centrum o 10,5%. Natomiast w ujęciu like-for-like wzrost sprzedaży w tych formatach wyniósł odpowiednio 8,1% oraz 0,9%.

"Wynik EBITDA w I kw. 2013 r. wyniósł 50,2 mln zł, co oznacza spadek o 16,4% w porównaniu z analogicznym okresie 2012 r. Spadek rentowności wynikał głównie ze wspomnianego wzrostu kosztów sprzedaży, który przełożył się na niższą marżę brutto w wysokości 9,2% wobec 10,1% przed rokiem" - czytamy dalej w komunikacie.

W I kwartale 2013 r. sprzedaż Grupy Eurocash przekroczyła 3,86 mld zł, co oznacza wzrost o 3,5% w porównaniu z tym samym okresem 2012 r. Natomiast zysk netto wyniósł po pierwszych trzech miesiącach br. 11,3 mln zł, czyli o 9,7% więcej niż w I kwartale 2012 r.

Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 10 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.