Inwestycja wykonana przez konsorcjum z Mota - Engil Polska Central Europe kosztowała ok. 785 mln zł.

"Wykonawca (konsorcjum Mota – Engil Polska Central Europe - lider, wraz z partnerami: Mota – Engil Engenharia e Construcao Portugalia, Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Lublina i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Puławy) zbudował dwujezdniową drogę klasy S (o długości 23,7 km plus włączenie do obecnego przebiegu DK17 oraz łącznicę na węźle Kurów Zachód w ciągu S12) wraz z obiektami inżynierskimi, węzłami, skrzyżowaniami, drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi" - głosi komunikat.

>>> Czytaj też: Trasa S7: decyzje GDDKiA rażąco naruszyły prawo

Wartość całego projektu (prace projektowe, wykupy gruntów, budowa i nadzór) wyniosła ok. 785 mln zł. Inwestycja finansowana jest ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Reklama

Droga ekspresowa S17 będzie łączyć Warszawę z granicą ukraińską pod Hrebennem, przez Lublin i Zamość. Jej początkowy odcinek będzie stanowił wschodnią obwodnicę stolicy. Odcinek oddany do użytku 28 maja znajduje się na terenie powiatów puławskiego i lubelskiego.