"Maflow poprawił wydajność i zmniejszył koszty, a w latach 2015-2016 powinien mieć powyżej 200 mln zł przychodów, niezależnie od kryzysu w branży automotive" - powiedział Szeliga podczas konferencji prasowej.

Grupa Boryszew zakończyła restrukturyzację Grupy Maflow - zamknięto zakład w Trezzano we Włoszech (pod koniec ub.r.), zaś fabryki w Chinach i w Brazylii poddano gruntownej restrukturyzacji i modernizacji. Modernizacji poddano także zakład w Tychach.

Grupa prowadzi dalsze inwestycje m.in. w Polsce i w Rosji, które mają przynieść zacieśnienie współpracy z kluczowymi odbiorcami, wśród nich - z Volkswagen Group.

"Rozpoczęcie produkcji w Rosji stanowi istotny element zacieśnienia współpracy z grupą VW. Warto podkreślić, że rynek rosyjski kryje w sobie duży potencjał, a nasze pojawienie się tam zwróciło uwagę także innych firm motoryzacyjnych" - powiedział wiceprezes Paweł Surówka.

Reklama

Głównym odbiorcą fabryki w Dzierżyńsku będzie grupa VW, posiadająca swoje zakłady w pobliskim Niżnym Nowogrodzie. W lipcu wyprodukowano pierwsze elementy wyposażenia dla VW.

Grupa szacuje przyszłe przychody Boryszew Plastics Russia na 20 mln euro rocznie.

W komunikacie prasowym spółka podała, że polski zakład BAP (plastiki) w Toruniu powinien być w pełni operacyjny do końca 2014 r. To przyniesie ściślejszą współpracę z głównym odbiorcą - fabryką VW Group w Poznaniu, podkreśla firma.

Boryszew podał również, że oszczędności w rozpoczętym II etapie restrukturyzacji sięgną 50 mln zł do końca 2014 r.

Grupa Boryszew to międzynarodowy koncern z branży automotive, posiadający 20 zakładów w 8 krajach na 3 kontynentach i zatrudniający 8 tys. pracowników. Do grupy należą m. in. grupa Maflow, AKT, Theyson oraz Elana, a także należące do grupy Impexmetal Huta Aluminium Konin, Hutmen, Baterpol FŁT czy ZM Silesia.