Pierwotna oferta publiczna Mercator Medical rozpocznie się 30 października od publikacji przedziału cenowego; wtedy też rozpocznie się book-building.

Oferta obejmie 2 160 850 akcji serii E nowej emisji, a spółka spodziewa się wpływów z emisji na poziomie ok. 30 mln zł netto, podała spółka w prospekcie.

Do 30 października podany będzie do publicznej wiadomości przedział cenowy. Budowa księgi popytu inwestorów instytucjonalnych odbędzie się w dniach 30-31 października. Do 4 listopada podana zostanie do publicznej wiadomości cena akcji oraz ich liczba w poszczególnych transzach. Od tej daty trwać będzie przyjmowanie zapisów na akcje oferowane w transzy otwartej (do 12 listopada) i przyjmowanie zapisów na akcje oferowane w transzy inwestorów instytucjonalnych (do 8 listopada). Do 15 listopada 2013 r. (do 3 dni roboczych po zakończeniu przyjmowania zapisów) planowany jest przydział akcji serii E.

W ramach oferty publicznej oferowanych jest 2.160.850 akcji nowej emisji (serii E).

"Oferta publiczna została podzielona na transzę inwestorów instytucjonalnych, w której spółka oferuje 1.810.850 akcji oraz transzę otwartą: 350.000 akcji. Ostateczna liczba akcji serii E oferowanych w poszczególnych transzach zostanie podana do publicznej wiadomości przed rozpoczęciem przyjmowania zapisów w trybie w jakim został udostępniony prospekt emisyjny" - czytamy dalej.

Reklama

Po zakończeniu oferty publicznej obecni akcjonariusze i jednocześnie założyciele spółki pozostaną w posiadaniu pakietu akcji reprezentującego nie mniej niż 75% kapitału zakładowego.

Celem oferty jest pozyskanie środków na realizację planów inwestycyjnych Grupy i sfinansowanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy.

"Spółka szacuje, że wpływy z emisji akcji serii E wyniosą ok. 30 mln zł netto, po uwzględnieniu kosztów emisji. Pozyskane środki finansowe firma przeznaczy na następujące cele, przedstawione w kolejności priorytetów: rozbudowa fabryki w Tajlandii – ok. 13 mln zł, (...) sfinansowanie zapotrzebowania na kapitał obrotowy Grupy – ok. 17 mln zł" - podano.

Rozbudowę fabryki, zlokalizowanej na nieruchomości należącej do Mercator Medical (Thailand) Ltd., rozpoczęto w 2012 roku, zakończenie zaplanowano w IV kwartale 2014 roku. Szacunkowy łączny koszt rozbudowy fabryki wynosi ok. 30 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków własnych spółki oraz kredytu bankowego. Środki pozyskane w ramach emisji akcji spółka planuje przeznaczyć na zakup, montaż i rozruch czterech nowych linii produkcyjnych do wytwarzania rękawic. Rozbudowa fabryki pozwoli na zwiększenie docelowo potencjału produkcyjnego z 40 mln rękawic obecnie do 100 mln rękawic miesięcznie.

Zasilenie kapitału obrotowego o ok. 17 mln zł jest natomiast niezbędne w związku ze stałym rozwojem segmentu dystrybucji oraz w związku z planowanym znaczącym rozwojem potencjału produkcyjnego. Środki te przeznaczone zostaną na sfinansowanie zwiększonych zakupów produktów dotychczas dystrybuowanych (rękawice diagnostyczne, rękawice chirurgiczne, opatrunki medyczne, odzież włókninowa, obłożenia) oraz produktów nowych na następujących rynkach:

- w Polsce, gdzie Grupa zamierza umocnić pozycję lidera

- w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w szczególności na Ukrainie, w Rumunii, na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji, a także w Rosji, gdzie Grupa zamierza umocnić, bądź uzyskać pozycję jednego z wiodących dystrybutorów,

- globalnie, w tym w szczególności na rynkach Ameryki Północnej oraz na rynkach, na których prognozowany jest dynamiczny wzrost popytu na jednorazowe wyroby medyczne i środki ochrony indywidualnej w związku m.in.: ze wzrostem dbałości o bezpieczeństwo i higienę pracy (np. kraje Bliskiego Wschodu).

Grupa zamierza sukcesywnie poszerzać zakres oferty produktów komplementarnych (np.: włókninowych zestawów obłożeń operacyjnych) w celu optymalizacji sprzedażowej i kosztowej rozbudowanej sieci dystrybucji.

Grupa Mercator Medical jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Mercator Medical posiada zakład produkcyjny w Tajlandii o wydajności ponad 40 mln rękawic miesięcznie i działa globalnie w ponad 40 krajach, oferując ok. 120 produktów własnych oraz produkty czołowej międzynarodowej marki.