Leroy Merlin planuje w tym roku otworzyć 2 nowe sklepy w Polsce i utworzyć 300 nowych miejsc pracy, a w kolejnych latach utrzymać tempo 2-3 otwarć rocznie, poinformował agencję ISBnews dyrektor generalny Leroy Merlin w Polsce oraz wiceprezes Francuskiej Izby Przemysłowo-Handlowej w Polsce Christophe Dubus. Celem spółki na najbliższe 20 lat jest osiągnięcie liczby 80 sklepów, co pozwoli na utworzenie ponad 5 tys. etatów.

- Polsce jesteśmy obecni od 20 lat i mamy 45 sklepów, ale w latach 2011-2012, z powodu sytuacji rynkowej, nie otwieraliśmy nowych. Teraz, gdy widać już poprawę w gospodarce otworzyliśmy jeden sklep w ubiegłym roku i planujemy dwa kolejne w tym roku - powiedział Dubus w przeprowadzonej w kuluarach debaty zorganizowanej przez Francuską Izbę Przemysłowo-Handlową i firmę InfoCredit rozmowie z ISBnews.

Co roku dwa - trzy nowe sklepy

Dyrektor dodał, że ciągu najbliższych lat chce utrzymać taką tendencję, czyli 2-3 otwarcia rocznie. Dodatkowo pojawią się coraz większe inwestycje w sklep internetowy oraz funkcjonalność strony internetowej, która ma stać się wygodnym narzędziem projektowym dla klienta.

Reklama

- Docelowo w ciągu 20 lat chcemy mieć 80 sklepów w Polsce. Dodatkowo dzięki rozwojowi internetu zachęcimy do zakupów kolejną rzeszę nowych klientów, tym bardziej, że już dziś mamy większą liczbę odwiedzin na stronie www niż w sklepach - zaznaczył Dubus.

Szef polskiego oddziału Leroy Merlin nie chciał zdradzić, jak duże nakłady inwestycyjne są przewidywane w najbliższych latach oraz jaka jest planowana rentowność spółki. Podkreślił natomiast fakt tworzenia nowych miejsc pracy.

- Każdy nowy sklep to ok. 150 nowych etatów, więc w tym roku zatrudnimy ok. 300 osób. Docelowo, w ciągu 20 lat gdybyśmy otworzyli zapowiadane 35 sklepów, liczba pracowników Leroy Merlin w Polsce wzrośnie z 8 tys. dziś do ponad 13 tys.- podsumował Dubus w rozmowie z ISBnews.

W Polsce firma Leroy Merlin rozpoczęła działalność w 1994 roku, a w 1996 otworzyła pierwszy market w Piasecznie pod Warszawą. Leroy Merlin w Polsce to 45 sklepów w dużych i średnich miastach, o powierzchni handlowej od 6 do 18 tysięcy m2.