„LiveChat Software generuje gotówkę i sama finansuje rozwój. Obecni akcjonariusze wierzą w ogromny potencjał rozwoju spółki. Naszym celem nie jest pozyskanie gotówki, ale upublicznienie i wycena biznesu. Dlatego oferta jest mała, jak to tylko było możliwe, sprzedajemy tylko tyle akcji, żeby uzyskać free float wymagany przepisami" – powiedział prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.

Kapitał spółki dzieli się na 25.000.000 akcji serii A oraz 750.000 akcji serii B. W ofercie sprzedawanych jest 3.237.500 akcji serii A.

LiveChat Software przedstawił prognozę finansową, zgodnie z którą w roku obrotowym trwającym od kwietnia 2013 do marca 2014 osiągnie zysk netto na poziomie 9,8 mln zł wobec 5,7 mln zł w poprzednim okresie sprawozdawczym. W kolejnym roku obrotowym (kwiecień 2014 – marzec 2015) zysk netto ma wynieść 14,9 mln zł.

Spółka prognozuje, że wynik EBITDA w obecnym roku obrotowym wyniesie 12,6 mln zł (co daje marżę EBITDA na poziomie 70,6 proc.) wobec 7,3 mln zł w poprzednim roku. W 2014 r. LiveChat Software osiągnie marżę EBITDA w wysokości 74,8 proc. co przełoży się na wynik na poziomie 18,9 mln zł.

Reklama

Przychody wyniosą odpowiednio 17,9 mln zł w roku obrotowym kończącym się w marcu 2014 r. i 25,3 mln zł w kolejnym roku, wobec 11,2 mln zł w roku 2012.

Po trzech kwartałach 2013 roku obrotowego spółka wypracowała już 12,4 mln zł przychodów, 8,8 mln zł EBITDA oraz 6,8 mln zł zysku netto. Na każdym poziomie wynik był lepszy niż wypracowany w całym zeszłym roku.

Na uwagę zasługuje zdolność spółki do dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami. Polityka dywidendowa zakłada przeznaczanie na dywidendę całego zysku, chyba że pojawia się projekty inwestycyjne, których realizacja zapewni akcjonariuszom wyższą stopę zwrotu.

Wrocławska spółka jest czołowym, globalnym producentem oprogramowania typu live chat, które wspiera sprzedaż lub relacje z klientem. Umożliwia ona właścicielom strony internetowej bezpośredni kontakt (czat) z odwiedzającymi ją klientami oraz udostępnia dodatkowe, rozbudowane funkcjonalności, w tym wiele narzędzi analitycznych.

Usługa "LiveChat" świadczona jest wyłącznie w modelu Software as a Service (Oprogramowanie jako usługa - SaaS). Polega on na zdalnym udostępnianiu klientom oprogramowania przez internet. Instalacja usługi "LiveChat" na stronie internetowej klienta jest prosta i nie wymaga długotrwałych wdrożeń ani posiadania infrastruktury informatycznej lub dużego, własnego działu IT.