Zysk operacyjny grupy w trzecim kwartale 2014 roku wyniósł 431,8 mln zł i był zgodny ze średnią prognoz na poziomie 426,4 mln zł.

EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale wyniosła 910,1 mln zł, wobec konsensusu na poziomie 910,9 mln zł.

Z kolei przychody ze sprzedaży grupy wyniosły w tym okresie 2.419,6 mln zł i były zbliżone do konsensusu na poziomie 2.389,7 mln zł.

Po trzech kwartałach Cyfrowy Polsat na poziomie skonsolidowanym miał 4.888,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, 1.901 mln zł EBITDA, 1.048,9 mln zł EBIT oraz 278,5 mln zł zysku netto

Reklama

Główny kowenant Cyfrowego Polsatu, a więc wskaźnik dług netto/EBITDA na bazie wyceny nominalnej na koniec trzeciego kwartału osiągnął poziom 3x.

Łączna liczba RGU (revenue generating unit - PAP) grupy Cyfrowego Polsatu na koniec trzeciego kwartału wyniosła 16.449.992 usług, z czego 12.230.798 usług przypada na usługi kontraktowe zaś 4.219.194 na usługi przedpłacone.

Średnie ARPU na klienta w segmencie usług kontraktowych w trzecim kwartale wyniosło 86,5 zł, churn 8,8 proc., zaś wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta 1,98 usług. W segmencie usług przedpłaconych ARPU na RGU wyniosło w trzecim kwartale 18,3 zł.

>>> Czytaj też: Nowa marka Polkomtela zawalczy o młodych. Plush rzuca wyzwanie innym sieciom

Cyfrowy Polsat podał ponadto, że z programu smartDOM, od momentu jego uruchomienia w połowie lutego 2014 roku do końca trzeciego kwartału, skorzystało ponad 380 klientów, którzy posiadali łącznie ponad 1,2 mln aktywnych usług. Wskaźnik nasycenia RGU na jednego klienta w tej grupie na koniec trzeciego kwartału wynosił 3,15.

Udziały w oglądalności segmentu telewizyjnego Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale wyniosły 24,14 proc. wobec 21,58 proc. w roku ubiegłym.

Cyfrowy Polsat podał, że przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu grupy TV Polsat wzrosły znacznie szybciej niż rynek, dzięki dynamicznie rosnącym przychodom z reklamy dotychczasowych kanałów grupy oraz konsolidacji od września 2013 r. wyników TV4 i TV6. Dzięki temu udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł rdr z 24,1 proc. do 26,3 proc. w trzecim kwartale.

Spółka podała ponadto, że podtrzymuje oczekiwania na 2014 rok dotyczące średniego jednocyfrowego wzrostu wartości rynku reklamowego.