Producent słynnego urządzenia “Alexa”Amazon – ogłosił niedawno wprowadzenie “środków oszczędnościowych”, które mogą wpłynąć na rozwój sztucznej inteligencji – informuje Wall Street Journal.

Statista zaznacza, iż ta grupa urządzeń nie cieszy się zbyt wielką popularnością. Niewielu klientów korzysta z opcji głosowej np. przy zakupach. Urządzenia są częściej wykorzystywane do odtwarzania muzyki.

ikona lupy />
statista.com / Media
W jakich państwach konsumenci najczęściej korzystają z pomocy wirtualnego asystenta?*
  • Indie 37 proc.;
  • Wielka Brytania 35 proc.:
  • Chiny 29 proc.:
  • Stany Zjednoczone 25 proc.;
  • Niemcy 23 proc.;
  • Francja 19 proc.;
  • Austria 17 proc.;
  • Szwajcaria 15 proc.;
  • Polska 6 proc.;
  • Finlandia 6 proc.

*Grafika przedstawia odsetek respondentów posiadających urządzenie, będące wirtualnym asystentem.

Badanie (w każdym z powyższych państw) zostało przeprowadzone na grupie od 2 tys. do 9 tys. ankietowanych w wieku od 18 do 64 lat w okresie od października 2021 do listopada 2022.