Producent słynnego urządzenia “Alexa” – Amazon – ogłosił niedawno wprowadzenie “środków oszczędnościowych”, które mogą wpłynąć na rozwój sztucznej inteligencji – informuje Wall Street Journal.
Statista zaznacza, iż ta grupa urządzeń nie cieszy się zbyt wielką popularnością. Niewielu klientów korzysta z opcji głosowej np. przy zakupach. Urządzenia są częściej wykorzystywane do odtwarzania muzyki.
- Indie 37 proc.;
- Wielka Brytania 35 proc.:
- Chiny 29 proc.:
- Stany Zjednoczone 25 proc.;
- Niemcy 23 proc.;
- Francja 19 proc.;
- Austria 17 proc.;
- Szwajcaria 15 proc.;
- Polska 6 proc.;
- Finlandia 6 proc.
*Grafika przedstawia odsetek respondentów posiadających urządzenie, będące wirtualnym asystentem.
Badanie (w każdym z powyższych państw) zostało przeprowadzone na grupie od 2 tys. do 9 tys. ankietowanych w wieku od 18 do 64 lat w okresie od października 2021 do listopada 2022.