Reklama

Reklama

Reklama

IQ to nie wszystko. Oto 8 rodzajów inteligencji, które decydują o naszym życiu

18 stycznia 2015, 08:42
To drugi z najbardziej klasycznych typów inteligencji, na który kładzie się nacisk w kulturze Zachodu. Oznacza zdolność do analizy informacji i tworzenia rozmaitych „produktów” na poziomie języka pisanego (np. książki) i języka mówionego (przemówienia, umiejętność wysławiania się, etc.). Występuje u pisarzy, poetów, ludzi „słowa”. Inteligencja lingwistyczna, podobnie jak inne typy inteligencji, ma wymiar uniwersalny – tak samo, jak uniwersalny wymiar ma język.
To drugi z najbardziej klasycznych typów inteligencji, na który kładzie się nacisk w kulturze Zachodu. Oznacza zdolność do analizy informacji i tworzenia rozmaitych „produktów” na poziomie języka pisanego (np. książki) i języka mówionego (przemówienia, umiejętność wysławiania się, etc.). Występuje u pisarzy, poetów, ludzi „słowa”. Inteligencja lingwistyczna, podobnie jak inne typy inteligencji, ma wymiar uniwersalny – tak samo, jak uniwersalny wymiar ma język. / ShutterStock
Przez długi czas ludzką inteligencję postrzegano przez pryzmat zdolności do logicznego i matematycznego myślenia, które mierzy się testem IQ. Dziś jednak wyróżnia się co najmniej 8 różnych rodzajów inteligencji, które mogą mieć wpływ na to, jak potoczy się nasze życie. Jak je rozpoznać?

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak