Zysk operacyjny wyniósł 71,01 mln zł wobec 54,76 mln zł zysku rok wcześniej.

EBITDA (wg. MSSF 16) wyniosła w IV kw. ub.r. 92,71 mln zł wobec 74,14 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) - odpowiednio: 96,16 mln zł wobec 79,77 mln zł.

Reklama

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 250,02 mln zł w IV kw. 2021 r. wobec 218,46 mln zł rok wcześniej.

W całym 2021 r. spółka miała 182,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 78,52 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 872,24 mln zł w porównaniu z 632,29 mln zł rok wcześniej.

"Przychody ze sprzedaży usług w segmencie online w 2021 r. wzrosły o 37% r/r, do 721,6 mln zł. Na wzrost przychodów największy wpływ miały:

* silny wzrost przychodów w części mediów online (co było związane ze znacznym wzrostem rynku reklamy online, zwłaszcza w I połowie 2021 r.),

* wzrost r/r przychodów spółki Wakacje.pl, sprzedającej wycieczki zagraniczne, w związku z poprawą otoczenia rynkowego, poluzowaniem obostrzeń i dostępnością szczepień przeciwko COVID-19. W 2021 r. przychody Wakacje.pl były znacząco wyższe w porównaniu do 2020 r., jednak wciąż ok. 20% poniżej roku 2019 r.

* dynamiczny rozwój Superauto, spółki prowadzącej sprzedaż samochodów online" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W 2021 r. EBITDA (wg. MSSF 16) wyniosła 310,1 mln zł wobec 202,55 mln zł rok wcześniej, zaś skorygowana EBITDA (wg. MSSF 16) - odpowiednio: 307,82 mln zł wobec 216,92 mln zł.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2021 r. wyniósł 42,66 mln zł wobec 40,97 mln zł straty rok wcześniej.

Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.

(ISBnews)