"Przejście z modelu Game as a Product (GaaP) na Game as a Service (GaaS) już się w naszym przypadku dokonało, to był dla nas naturalny kierunek dalszego rozwoju" - powiedział wiceprezes i współzałożyciel spółki Hannibal Soares na konferencji prasowej.

Według niego, dzięki temu wprowadzane na rynek gry mają znacznie dłuższy cykl życia - powyżej 3 lat, w porównaniu do poniżej 1 roku w przypadku tradycyjnego modelu, a także większy potencjał monetyzacji, oparty na zakupach w aplikacji, a nie przychodach z reklam.

"W 2019 roku planujemy wydawać średnio co miesiąc jedną grę w modelu GaaS. Pierwsza z nich, 'Tri Peaks Solitaire', jest już dostępna. Kolejnym tytułem w maju będzie 'Idle Coffee Corp', w czerwcu 'Cooking Festival', a w lipcu 'Archery Club'" - zapowiedział prezes i współzałożyciel spółki Marcin Olejarz.

Obecnie w fazie produkcji znajduje się ponad 15 gier w modelu GaaS.

Reklama

"Przejście na model GaaS nie oznacza, że nie będziemy już wydawać innych gier. Tradycyjnych dla nas gier parkingowych będzie mniej, ale nadal będą. Zakładamy, że nasze dotychczasowe gry będą utrzymywały w miarę stabilny poziom przychodów, ale gros wpływów ma pochodzić z modelu GaaS" - powiedział ISBnews dyrektor finansowy spółki Marek Pertkiewicz.

Oferta publiczna do 2,82 akcji, w tym do 1,3 mln akcji nowej emisji serii F spółki BoomBit rozpocznie się jutro od przyjmowania zapisów inwestorów indywidualnych i book-buildingu dla inwestorów instytucjonalnych, podano w prospekcie emisyjnym. Spółka zakłada debiut na GPW w I połowie maja.

BoomBit to polski deweloper i wydawca gier na platformy mobilne.

(ISBnews)